مدت زمان درمان ختنه نوزاد
آنچه در این مطلب می‌خوانید

مدت زمان درمان ختنه همیشه یکی از سوالات والدین مراجعه کننده به کلینیک ختنه نوزادان تهران است. به همین دلیل در این مطلب در این خصوص توضیح خواهیم داد.

جراحی ختنه

ختنه کودکان جز روش های جراحی بوده که در بین مردان و پسران انجام می شود که می‌تواند از جنبه دین و مذهب یا پزشکی باشد. معمولا توصیه بر ختنه کودکان در سنین نوزادی می باشد و باید حتما در حین ختنه شدن بیدار و هوشیار باشند. معمولا این عمل در کلینیک ختنه انجام می‌شود و در ضمن باید دست و پاهایشان تحت کنترل باشد تا شرایط شیرخوار از نظر حرکت نکردن تحت کنترل باشد.

روش انجام کار ختنه کودکان

قبل از صحبت در خصوص مدت زمان درمان ختنه لازم است در خصوص نحوه انجام ختنه توضیح کوتاهی بدهیم. پزشک ناحیه آلت تناسلی نوزاد را با مواد ضدعفونی کننده پاک می کند، سپس بیحسی موضعی را اعمال می کند. برای اینکه میزان درد کاهش یابد گاها پزشکان مسکن هم به شکل کرم موضعی استفاده می کنند. سپس بعد از ختنه کردن، پانسمان انجام می‌گیرد. پستانکی آغشته به قند و شکر در دهان نوزاد قرار می گیرد که با مکیدن آن، آرام شود. همچنین استامینوفن هم برای کاهش درد تجویز می شود.  انواع مختلفی از رینگ پلاستیکی یا کلامپ برای ختنه استفاده می شود.

مدت زمان درمان ختنه

بعد از ختنه کودکان کمی حساس تر می شوند. باید مراقب او باشید تا فشاری به آلت تناسلی او وارد نشود. نوک آلت او ممکن است درد داشته باشد، این دردناکی احتمالا به دنبال علائمی همچون قرمزی و التهاب خواهد بود. ممکن است ترشح زردرنگ هم در نوک آلت تناسلی دیده شود. البته طبیعی ست و چند روز بعد از بین می رود. مدت زمان درمان ختنه تقریبا بین یک هفته تا ۱۰ روز طول می کشد. تا کامل بهبود یابد.

نکاتی در خصوص مدت زمان درمان ختنه

والدین باید این نکته را مد نظر قرار دهند که درست است که مدت زمان درمان ختنه مهم است، اما آنچه که مهم تر است این مسئله است که موارد ذکر شده در این مطلب و همچنین مواردی که پزشک معالج خاطر نشان می شود باید به درستی انجام شود. در این صورت است که مدت زمان درمان ختنه کاهش می یابد و بهبودی سریع تر از آنچه انتظار میرود حاصل می شود.

می‌توانید آلت را تا زمانی که بهبود یابد شستشو دهید. باید بانداژ را با هر بار تعویض پوشک، عوض کنید. حدود ۴۸ ساعت بعد از این پروسه، بانداژ معمولا گذاشته نشود تا زمانی که خودش بیفتد البته همانطور که قبلا هم اشاره شد پانسمان مربوط به روش جراحی بوده و روش حلقه نیاز به پانسمان ندارد.

آلت او را با مواد چرب و نرم کننده آغشته کنید برای اینکه به پوشک برخورد نکند. در صورت دفع مدفوع او را با آب گرم و صابون بشویید. برای از بین بردن عفونت، پوشک را مرتب عوض کنید و شل ببندید.

مواد چرب کننده‌ای که معمولا پیشنهاد می شود پماد تتراسایکلین و یا وازلین است. استفاده از این مواد چرب کننده که نام برده شد نه تنها موجب می شود مدت زمان درمان ختنه کاهش یابد بلکه از بروز عارضه تنگی دهانه مجرای ادراری نیز جلوگیری می‌کند.

 به این مسأله توجه شود که قبل از اینکه برای ختنه نوزاد اقدام شود، نوزاد حداقل یک بار بعد از تولد ادرار کرده باشد تا از سلامت سیستم ادراری اطمینان حاصل گردد.

تجویز مسکن برای آرامش کودک در مدت زمان درمان ختنه

به منظور تسکین  درد پس از ختنه، پزشک ممکن است قطره استامینوفن را برای نوزاد تجویز نماید. مقدار آن هم بر اساس وزن نوزاد است بدین صورت که دو قطره به ازای هر یک کیلوگرم. مدت استفاده از قطره هم یک الی دو روز است و در هر روز سه بار باید استفاده گردد.

والدین نباید خیلی نگران مسأله درد نوزاد باشند چرا که معمولا درد ختنه بیشتر از یک یا دو روز طول نمی کشد. در مورد استحمام هم می توان گفت که معمولا یک روز بعد از عمل ختنه، استحمام نوزاد بلامانع می باشد. برای جدا شدن بهتر حلقه نیز پیشنهاد می شود از پماد وازلین یا آ د استفاده شود.

3.1/5 - (24 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی