شرایط ختنه نوزاد
آنچه در این مطلب می‌خوانید

شرایط ختنه نوزاد

ختنه نوزاد در صورتی توسط متخصص ختنه انجام می‌شود که حداقل وزن نوزاد 3 کیلوگرم باشه و وضعیت بالینی مناسبی داشته باشد، در مورد سن مناسب برای انجام این عمل، نظرات متفاوتی می‌باشد، اما اکثرا توصیه می‌شود که نوزاد بهترین زمان ختنه‌اش حد فاصل پایان هفته اول تولد تا 3 ماهگی است.

در مورد روش هم تفاوت چندانی ندارد که کدام روش برای ختنه نوزاد پسرتان انتخاب شود، حالا یا حلقه، یا جراحی، یا غیره، بلکه این مسئله به مهارت متخصص مربوطه بر می‌گردد، در برخی موارد که ختنه به درستی انجام نمی‌گیرد، باعث بروز عوارضی می‌شود از جمله خونریزی، عفونت، احتباس ادرار، تنه مه آ، یا عود کردن فیموزیس که ممکن است اینا نیاز به جراحی مجدد یا نظارت پزشک داشته باشد.

مزایای ختنه نوزادی در چیست؟

طبق مطالعاتی که در کشور امریکا صورت گرفته است، خصوصا روی نوزادان ختنه نشده، عمده‌ترین عارضه‌ای که بعد از تولد این نوزادان دیده می‌شود، عفونت ادراری بوده، طوری که 10 تا 20 برابر بیشتر شایع بوده است، بسیاری از نوزادانی که ختنه نکرده بودند، یکسری دچار عفونت ادراری شده بودند، برخی عفونت باکتریومی، نارسایی کلیوی و حتی برخی فوت شده بودند، بعد از تحقیقاتی که انجام شده بود، به این نتیجه رسیده بودند که ختنه راه نجات این نوزادان از این وضعیت می‌باشد.

شرایط ختنه نوزاد

بعد از انجام ختنه ممکن است یکسری علائم ببینید که نگرانتان کند اما نگران نشوید تنها با رعایت چند مورد، می‌توانید از بروز این عارضه‌ها جلوگیری کنید، مثلا خونریزی که خیلی کم شاهد آن می‌باشید، خصوصا در ختنه با حلقه، تنگی دهانه مجاری ادراری هم به راحتی قابل پیشگیری است و تا 2 الی 3 ماه بعد از ختنه نوک مجرای ادراری رو با وازلین باید چرب کرد.

 

شرایط ختنه نوزاد : تا یک ماه هم مرتب ادرار کودک با اب شسته شود، در ضمن پوشک با سایز بزرگ استفاد شود، همین موارد کوچک اما مهم رعایت شود، تنگی مجاری ادراری کودک کم رخ میدهد، چسبندگی پوست کلاهک آلت که در ماه اول دوم بعد از ختنه با پماد تتراسایکلین کم می‌شود. در واقع تا زمانی که التهاب و قرمزی از بین رفت استفاده می‌کنیم.

عفونت محل ختنه که در روش حلقه خیلی شایع نیست، با شربت سفالکسین و شستشوی محل با آب و صابون این مشکل برطرف می‌شود، پوست اضافه که گاها بعد از ختنه روی الت برخی نوزادان دیده می‌‎‌شود، یا الت به داخل شکم فرو میرود و مشخص نیست، بیشتر در بین شیرخواران چاق دیده می‌شود و نرمال است. با رشد کودک و لاغر شدنش حل می‌شود، حساسیت دارویی ممکنه جز عوارض نادر ناشی از تزریق دارو بیحسی یا موضعی باشد.

3/5 - (1 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی