ختنه کردن پسران
آنچه در این مطلب می‌خوانید

چند باور درباره ختنه کردن پسران می باشد که شامل سنت ها، اجتماع، و روابط جنسی هستند.

باور اول : باید نوزاد پسر را ختنه کنید چون همانند پدرش می شود

اگر بخواهیم به این باور بپردازیم، تفاوت بزرگی که پسران به آن توجه دارند اینکه آلت تناسلی پدر از لحاظ ظاهری با آن ها متفاوت است. زمانی که پسر به تفاوت بین پوسته ختنه گاه نیز توجه می کند ، باید بگوییم که ” زمانی که متولد شدی، باید پوست ختنه گاه را از بین می بردیم، اما الان بهتر می دانیم.” به خاطر همین چه زمانی به این نظر می رسد که پسر باید شبیه به پدر شود؟ مساله حقیقی اینست که با چنین کاری از سنت پدر محافظت کردیم.

ختنه کردن پسران

باور دوم : ختنه کردن پسران محدود به چند نفر نیست؛ همه ختنه می کنند

در واقع در سراسر جهان تنها 30 درصد از مردان هستند ختنه شده اند، این مردان هم اکثرا مسلمان هستند. در کشورهای غربی این نرخ پایین 20 درصد است. در آمریکا حدود 25 سال پیش حدود 85درصد از نوزادان ختنه می شدند. نرخی که به 32درصد افت کرده است، در سال 2009.

باور سوم : ختنه یک سنت مهم است که باید تا ابد انجام شود

در آمریکا، ختنه همه گیر نشده بود تا زمان ویکتوریا، زمانی که تعدادی از پزشکان شروع به پیشنهاد این دادند که از خودارضایی کودکان جلوگیری شود. ختنه برای کودکان پسر پیشنهاد شد تا از این عارضه جلوگیری شود. یک راه درمان که همیشه در مورد نوزادان پسر و کودکان کوچک موفقیت آمیز بوده است، خصوصا زمانی که درجه ای از فیموز دیده می شود. جراخی باید توسط جراح و یک بیهوشی انجام شود، تا درد خفیفی که ممکن است باشد کم شود. در سال 1932 تنها 31درصد از مردان ختنه شدند، تا 1980 تا 85درصد هم افزایش پیدا کرد. تا به الان هم دوباره افت پیدا کرده است. در سنت قدیمی آمریکایی ها ، پیش از جنگ آمریکا، بر این تفکر که “شبیه والدین می شود”.

باور چهارم : ختنه رابطه جنسی را برای زنان بهتر می کند

عملکرد پوست ختنه گاه برای زنان در طی مقاربت جنسی همانند روغنی عمل می کند. به همین دلیل رابطه راحتتر انجام می شود.

منبع : https://www.psychologytoday.com

مطالب مرتبط :

چرا ختنه نوزاد پسر مهم است؟!

ختنه باعث کاهش حساسیت آلت تناسلی میشود

آیا ختنه هنوز هم دردنیای امروز مورد نیاز است؟

5/5 - (1 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی