ختنه و تاثیر آن در لذت جنسی
آنچه در این مطلب می‌خوانید

ختنه و تاثیر آن در لذت جنسی یکی از موضوعاتی است که ذهن بسیاری از مردان را به خوود مشغول نموده است. چندی پیش پروفسور برایان موریس و گروهی از همکاران وی، تصمیم به انجام تحقیقی گسترده در زمینه انجام عمل ختنه گرفتند تا بتوانند به سوالات بسیاری که در میان جوامع مختلف در این باره وجود دارد پاسخ دهند. از جمله این سوال‌ها که با انجام این متاآنالیز با قطعیت تمام به آن پاسخ داده شد و تمامی گمانه‌زنی‌ها در این باره را یک بار برای همیشه به کناری گذاشت؛ پاسخ به این سوال بود که آیا انجام عمل ختنه بر فرآیند جنسی افراد تاثیری می‎گذارد و می‌تواند باعث کاهش لذت جنسی در آقایان شود یا خیر.

در ادامه این وبلاگ به بررسی نتایج این متاآنالیز خواهیم پرداخت و پاسخ روشنی را به سوال فوق ارائه خواهیم کرد.

ختنه؛ انتخابی عاقلانه و مقرون به صرفه

این متاآنالیز نتایج آماری خود را در بازه زمانی ما بین سال‌های 2005 تا 2015 به دست آورد؛ بر اساس این تحقیقات گسترده، جراحی ختنه به عنوان عملی ساده و امن معرفی شد که نتایج سودمند بسیاری را در طولانی مدت به همراه خواهد داشت. از جمله نکات حائز اهمیتی که در این رابطه باید به خاطر داشت، این است که با انجام این جراحی، از بروز بسیاری از بیماری‎ها در بزرگسالی جلوگیری خواهد شد و از این راه نه تنها سلامت افراد در طول زندگی تضمین می‌شود، بلکه پیشاپیش افراد از بسیاری از عوارض آینده نیز مصون خواهند شد.
همان طور که در وبلاگ‌هایی که پیش از این در این وب‌سایت ارائه کردیم، انجام جراحی ختنه بر نوزادان پسر به خصوص در بازه سنی ما بین 1 تا 3 ماهگی بسیار سودمند است و پزشکان بسیاری در سراسر دنیا انجام این جراحی را به والدین توصیه می‌کنند، با این وجود صورت پذیرفتن ختنه همچنان یک انتخاب است که والدین می‌توانند در رابطه با آن تصمیم‌گیری کنند.

آیا جراحی ختنه باعث کاهش لذت جنسی در بزرگسالی می‌شود؟

با توجه به نتایج تحقیقات پروفسور برایان موریس و تیم او، می‌توانیم قویا به این سوال پاسخ منفی دهیم. بر اساس این متاآنالیز، ختنه هیچ تاثیری بر کاهش لذت جنسی، زودانزالی و به طور کلی کارکرد جنسی نداشته و حتی این توانایی را دارد تا با حذف و جداسازی لایه‌ای اضافی، به افزایش لذت جنسی در جنس مونث در جریان رابطه جنسی کمک بسیاری بکند.

به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع جراحی ختنه و فواید آن، به بخش مقالات این وب‌سایت مراجعه کنید. علاوه‌بر این، شما می‌توانید فیلم جراحی ختنه به شیوه‌های گوناگون را در قسمت مربوطه در این وب‌سایت مشاهده فرمایید.

3/5 - (1 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی