ختنه در دوران کرونا
آنچه در این مطلب می‌خوانید

ختنه در دوران کرونا موضوعی است که در این مطلب بررسی می‌کنیم. پیدایش و همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جهان، جنبه‌های بسیاری از زندگی بشر را در اقصی نقاط کره زمین تحت تاثیر خود قرار داده و دگرگون کرده است. آدمی بیش از پیش ملزم به رعایت پروتکل‌های شدید و دقیق بهداشتی شده، بسیاری فعالیت‌های روزمره در زندگی افراد نیز به منظور رعایت هر چه بهتر این اصول بهداشتی و نیز به دلیل ترس فزاینده‌ای که از انتقال سریع این بیماری به افراد وجود دارد، دست‌خوش تغییرات چشمگیری شده است.

ختنه در دوران کرونا

در این میان، والدینی که نوزاد پسر دارند و پیش‌تر تصمیم به انجام جراحی ختنه بر روی او گرفته‌اند، ممکن است در روزهای شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا دچار تردید شده و نسبت به انجام این عمل آن چنان که باید اطمینان خاطر نداشته باشند.

در ادامه به تمهیداتی که در کلینیک ختنه تهران در این راستا صورت گرفته است، می‌پردازیم.

شرایط انجام جراحی ختنه در کلینیک ختنه تهران

رعایت اصول بهداشتی همواره از اولویت‌های این مجموعه بوده و در دوران پیدایش و همه‌گیری ویروس کرونا دقت عمل بیش‌تری نسبت به این امر در نظر گرفته می‌شود.

از آن‌جا که برای انجام جراحی ختنه سنی مشخص وجود دارد و زمان طلایی آن بین 1 تا 3 ماهگی نوزاد است، والدین نوزاد نمی‌توانند انجام این جراحی را موکول به پایان همه‌گیری ویروس کرونا کنند، بالاخص به این دلیل که کسی نمی‌تواند زمانی دقیق را به این منظور تعیین نماید.

جهت ختنه در دوران کرونا کلینیک ختنه تهران تمهیداتی را برای کمک به مراجعین محترم و حفظ سلامت آن‌ها در نظر گرفته است. بر این اساس، مراجعین محترم در زمان رسیدن به کلینیک می‌توانند در خودروی خود حضور داشته باشند و بعد از خروج مراجع قبلی و تماسی که توسط این مجموعه با تلفن همراه آن‌ها گرفته می‌شود، خودروی خود را ترک کرده و به کلینیک بیایند.

لذا مراجعین برخوردی با یکدیگر در اتاق انتظار نخواهند داشت؛ علاوه‌بر این، در فاصله زمانی بین دو مراجع محیط کلینیک به طور کامل ضدعفونی می‌شود و والدین می‌توانند ختنه نوزاد خود را در محیطی آرام، تمیز و به دور از نگرانی تجربه نمایند.

روال و نحوه انجام ختنه

اگر می‌خواهید برای ختنه در دوران کرونا مراجعه کنید لازم است روند جراحی را بدانید. روند انجام جراحی ختنه در این مرکز به این صورت است که والدین نوزاد که در زمانی از پیش تعیین‌شده به کلینیک مراجعه نموده‌اند، با تماس تلفنی که توسط کلینیک با آن‌ها گرفته می‌شود، به مکان وارد شده و فرم‌های مربوطه را پر می‌کنند.

سپس به اتاق معاینه رفته و در صورتی که از نظر پزشک، شرایط برای انجام جراحی ختنه مساعد بود و پس از توضیح کامل شرایط عمل توسط پزشک به والدین، یکی از آن‌ها همراه نوزاد به اتاق عمل رفته و دیگری در کلینیک منتظر می‌ماند. پس از اتمام جراحی نیز نوزاد تا مدتی برای بررسی عوارض پس از عمل تحت نظر پزشک می‌ماند و با عادی تشخیص داده شدن شرایط توسط پزشک، مرخص می‌شود. با این وجود، تا زمان افتادن حلقه کانال‌های ارتباطی تلفنی و اینترنتی برای والدین همواره فراهم هستند تا هرگونه سوال و مشکل احتمالی به وجود آمده را با پزشک مطرح نمایند.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی