ختنه؛ انتخابی برای والدین یا فرزندان؟ کلینیک ختنه تهران
آنچه در این مطلب می‌خوانید

ختنه؛ انتخابی برای والدین یا فرزندان؟ بسیاری از ادیان الهی، انجام ختنه برای فرزندان ذکور را توصیه کرده‌اند؛ در میان بسیاری از فرهنگ‌ها و تمدن‌های قدیمی نیز انجام عمل ختنه در سنی به خصوص برای کودکان پسر امری واجب و ضروری تلقی می‌شود.

با این وجود، در سال‌های اخیر تفکراتی بر ضد انجام این جراحی در گوشه و کنار دنیا به وجود آمده است و برخی خانواده‌ها را نسبت به انجام این جراحی، مردد کرده است. به همین منظور است که در بسیاری از نقاط دنیا، ختنه یک انتخاب است و والدین هر فرزند این توانایی را دارند که در مورد انجام یا عدم انجام آن برای فرزندان پسر خود تصمیم بگیرند. در این میان اما خانواده‌هایی هستند که انجام این جراحی را انتخابی شخصی برای فرزند خود در نظر می‌گیرند. در نتیجه، این روزها شاهد خانواده‌های بسیاری هستیم که زمان طلایی انجام عمل ختنه برای فرزندان خود را از دست می‌دهند تنها به این دلیل که می‎خواهند تصمیم‌گیری در این رابطه را به فرزند خود واگذار کنند.

ختنه؛ انتخابی برای والدین یا فرزندان؟

در ادامه این وبلاگ همراه ما باشید تا بیشتر در این رابطه با شما صحبت کنیم.

واگذاری تصمیم انجام ختنه به خود شخص

این روزها والدین بسیاری بر این باور هستند که انجام یا عدم انجام عمل ختنه بر فرزندان پسر تصمیمی است که باید به خود آن‌ها سپرده شود، چرا که این عمل بر بدن فرزند انجام می‌شود و بر زندگی شخصی او تاثیرگذار خواهد بود.

در پاسخ به این نظریه، پزشکان متخصص موضعی متفاوت را اتخاذ کرده و بر این باور هستند که مزایای انجام این جراحی به حدی بالا است که انجام آن برای فرزندان پسر مزایای فراوانی دارد. کاهش احتمال عفونت ادراری در خردسالی و کاهش احتمال بیماری‌های جنسی در بزرگسالی تنها بخشی از مزایای ختنه هست هرچند که واضح ترین و روشن ترین فایده افزایش بهداشت ناحیه تناسلی به دلیل باقی نماندن قطرات ادرار در زیر پوست ختنه گاه هست چون هرچقدر هم که شستشو انجام شود بلاخره مقداری ادرار در زیر پوست ختنه گاه باقی می ماند و محیطی مرطوب را تشکیل میدهد که مستعد رشد میکروب‌ها هست.

همان‌طور که در وبلاگ‌های گذشته در رابطه با مزایای انجام این جراحی صحبت کردیم، افرادی که در سنین مناسب جراحی ختنه بر آن‌ها انجام شده است، در طول زندگی خود و به خصوص در بزرگسالی از بسیاری از بیماری‌ها مصون هستند و به طور کلی زندگی سالم‌تری خواهند داشت.

برای ختنه یک زمان طلایی وجود دارد که باید رعایت شود
برای ختنه یک زمان طلایی وجود دارد که باید رعایت شود

والدین و مسئولیتی که در قبال فرزندان خود دارند

از آن زمان که یک زوج تصمیم به بچه‌دار شدن می‌گیرند، تا زمانی که این فرزند به دنیا می ‎آید و در طول تمامی دورانی که به عنوان دوران رشد می‌شناسیم، والدین در قبال فرزندان خود مسئول هستند. علاوه‌بر این، سبک زندگی آن‌ها، نحوه برخوردشان با فرزند خود و به طور کلی با دنیا و تمامی تصمیمات کوچک و بزرگی که اتخاذ می‌کنند، به نحوی بر زندگی فرزند آن‌ها تاثیر می‎ گذارد.

در پاسخ به سوال ختنه؛ انتخابی برای والدین یا فرزندان است؟ باید بگوییم که جراحی ختنه نیز یکی از همین تصمیمات است، تصمیمی که به طور مستقیم بر سلامت فرزند آن‌ها در آینده تاثیری مثبت خواهد گذاشت. علاوه‌بر این، از آن جا که برای انجام این جراحی زمانی طلایی وجود دارد که بهتر است رعایت شود و پیش‌تر نیز در رابطه با آن صحبت کرده‌ایم، برای والدین ضروری است که این تصمیم را هر چه زودتر برای فرزندان پسر خود اتخاذ نمایند.

این تصمیم‌گیری، به هیچ عنوان تاثیری بیشتر از تصمیم به مهاجرت از کشوری به کشور دیگر، یا تصمیم در رابطه با مدارسی که فرزندشان در آن‌ها به تحصیل خواهد پرداخت، بر زندگی و آینده او نخواهد داشت درحالی که والدین این تصمیمات بزرگ را به راحتی اتخاذ میکنند اما برای تصمیم به یک جراحی کوچک بهداشتی دچار سردرگمی تصمیم میشوند.  والدین با انجام یک جراحی کوچک و ساده، به ارتقای سطح سلامت فرزند خود کمک بسیاری خواهند کرد.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی