تب کردن کودک بعد واکسن
آنچه در این مطلب می‌خوانید

تب کردن کودک بعد واکسن

بعد از واکسن زدن احتمال تب کردن نوزاد می‌باشد. اما تب کردن کودک بعد واکسن کاملا طبیعی می‌باشد. اما در شرایطی ممکن است این تب تبدیل به تب بد شود که باید در رابطه با آن‌ها بیشتر بدانید.

 به چه دلیل کودک بعد از واکسن زدن تب می‌کند؟

واکسیناسیون فرایندی است که برای محافظت از ابتلا به بیماری، تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل عفونت و آماده کردن آن برای مبارزه با تهدید بالقوه بیماری‌ها انجام می‌شود. در واقع واکسن یک آنتی ژن است که یا از عوامل ایجاد کننده بیماری تهیه شده یا به صورت مصنوعی ایجاد شده است.

با واکسن زدن ایمنی بدن کودک برای مبارزه با یک یا چند بیماری فراهم می‌شود. در ضمن مکانیسم دفاعی بدن برای از بین بردن باکتری‌های مضر و یا ویروس‌ها در بدن، فراهم می‌شود.

از جمله واکسن‌هایی که برای کودک زده می‌شود، DTaP، MMR و PCV می‌باشند که از بدن نوزاد در برابر چند بیماری بد محافظت می‌کنند. بعد از واکسیناسیون هم بدن کودک احتمال دارد که واکنش سیستم ایمنی داشته باشد. در نتیجه بدن گرم می‌شود. این مکانیسم دفاعی بدن می‌باشد که از شر عفونت خلاصش می‌کند و با عنوان تب شناخته می‌شود.

چند ساعت بعد از واکسن زدن کودک تب می‌کند؟

اکثرا کودک 12 ساعت بعد از واکسیناسیون تب می‌کند. تا 2 الی 3 روز هم ادامه دارد. البته بدون ضرر و نرمال است. در صورتی که تبش به بالای 39 درجه رسید، به او استامینوفن بدهید. اگر بالای 6 ماه بود می‌توانید به او ایبوپروفن بدهید.

تب کردن کودک بعد واکسن

چگونه تب کودک را پایین بیاوریم؟

شاید ضروری نباشد اما آرامش والدین برای نوزادان بهترین چیز است. با حضور شما کنار نوزاد، آرامش او فراهم می‌شود، این گونه بهتر استراحت می‌کند. بنابراین، کارهای خود را طوری برنامه ریزی کنید تا بتوانید حداقل ۳ تا ۴ ساعت بعد از واکسن کنار کودک خود باشید.

لباس‌های خنک و سبک تن نوزاد کنید. لباس‌های سبک و راحت تن کودک کنید. در ضمن مطمئن شوید که کودک پتوی نازکی رویش باشد.

سعی کنید مایعات زیاد به کودک بدهید. تب، مایعات را از بدن دفع می‌کند. پس باید حتما مقدار زیادی مایعات به او بدهید تا بدنش هیدراته بماند. می‌توانید در مورد مایعات مورد نیاز نوزاد از پزشک اطفال مشورت بخواهید.

2.6/5 - (45 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی