مراقبت از کودک نوپا
آنچه در این مطلب می‌خوانید

مراقبت از کودک نوپا

وقتی کودک شروع به راه رفتن می‌کند، یا ابتدای چهاردست و پا رفتنش است، باید خیلی حواستان باشد. به گفته پزشک متخصص اطفال حتما دریچه‌ها را بپوشانید، پرده‌ها را بکشید و درها را قفل کنید. چون کودک نوپاست و ممکن است کارهای خطرناکی از او سربزند.

  • مراقبت از کودک نوپا

کودکان در سنین نوپایی مراقبت‌های ویژه‌ای می‌خواهند، چون هنوز توانایی ایستادن، راه رفتن و غیره را به طور کامل ندارند. خصوصا اگر کودک ختنه شده باشد، یا جراحی کوچکی کرده باشد، به خاطر این راه رفتنش باید خیلی مراقب باشید. پا به پای او راه بروید و حواستان به حرکات او و تعادلش باشد.

  •  فعالیت‌هایی که کودک انجام می‌دهد

کودکان در هر زمانی به مادر خود نیاز دارند. در واقع یک امنیت می‌خواهند که حتی بتوانند چهار دست و پا حرکت کنند. حواستان باشد که اسباب بازی‌هایش را در دهانش نکند.

  •  آمادگی انجام هر گونه کار خطرناک کودک

ممکن است کودک یک دفعه از پله‌ها مشغول پایین رفتن باشد، یا کارهای دیگر به هر حال کنجکاو است. پس مراقب باشید.

  • احتیاط در برخی محیط‌های خانه

کودک چون دنبال کشف کردن در این سن می‌باشد، پس ممکن است سر از آشپزخانه در بیاورد. همه کابینت‌ها را ببندید، مواد شیمیایی را دور از دسترس او نگه دارید.

مراقبت از کودک نوپا

  • حمام کردن کودک

او را به حال خود در حمام رها نکنید. حتما آب سرد و گرم را چک کنید و کودک را تنها در وان حمام رها نکنید.

  •  سلامت کودک

کودک که شروع به راه رفتن می‌کند، تعادلی برای حفظ خودش ندارد، به خاطر همین ممکن است به در و دیوار بخورد. بهترین کاری که از آسیب دیدن او جلوگیری می‌کند، ایمن کردن محیط اطرافش است.

  • دقت در کارهای کودک

مراقب چای و قهوه داغ روی میز باشید که ناگهان به آنها دست نزند. که موجب سوختگی و آسیب شود، همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

1.5/5 - (2 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی