بالارفتن سیستم ایمنی با ختنه
آنچه در این مطلب می‌خوانید

بالارفتن سیستم ایمنی با ختنه

ختنه مردان به همسرانشان کمک می‌کند که به بیماری‌های خودایمنی مثل زگیل تناسلی یا ویروس اچ‌پی‌وی مبتلا نشوند. محققین در طی تحقیقاتی که در رابطه با ختنه کردن داشته‌اند،  مزیت‌های بسیاری را یافته‌اند. که هر کدام می‌تواند یک خبر خوب برای کسی باشد که ختنه کرده اند.

بالارفتن سیستم ایمنی بدن با ختنه

ختنه در مقابل ویروس ایدز یا اچ‌آی‌وی مقابله می‌کند و گفته می‌شود که مردانی که ختنه شده‌اند، همسرانشان در مقابل سرطان رحم یا بیماری‌های خودایمنی از جمله زگیل تناسلی مقاوم بوده‌اند. تقریبا 28 درصد از آن‌ها نرخ زده شدند که در طی سال‌ها زندگی، دچار چنین عفونت‌هایی شده‌اند از جمله عفونت ویروس پاپیلومای انسانی یا اچ‌پی‌وی. این ویروس باعث بروز زگیل‌های تناسلی و سرطان رحم می‌شود.

در ادامه یافته‌های محققین نشان می‌دهد که ختنه مردان، در کاهش بروز و پیدایش ویروس پاپیلومای انسانی یا اچ‌پی‌وی بسیار موثر عمل کرده است. با این حال، محافظت بخشی از آن می‌باشد. در واقع علاوه بر ختنه بودن مردان، باید رعایت موارد بهداشتی، بهداشت جنسی در رابطه جنسی همه مد نظر باشند.

بالارفتن سیستم ایمنی با ختنه

در مورد ویروس ایدز هم همینطور. همین مسئله صدق می‌کند، با وجودی که ختنه مردان در جلوگیری از بروز این بیماری بسیار موثر می‌باشد، اما باید در کنار آن رابطه جنسی سالم و با یک پارتنر یا همسر داشت.

عفونت اچ پی وی بسیار شناخته شده است. اما منجر به زگیل تناسلی می‌شود. که می‌تواند سرطان‌هایی از جمله سر، گردن، آلت مردان و آلت زنان در پی داشته باشد. این ویروس شیوع بسیار بالایی دارد و به طریق رابطه جنسی می‌تواند عفونت را به همسر منتقل کند. ختنه با برداشتن پوست ختنه‌گاه، سرشار از سلول‌های سیستم ایمنی می‌باشد که در مقابل اچ‌آی‌وی مقابله می‌کنند و یا شاید هر ویروس دیگری. اما با وجود پوست ختنه‌گاه، فقط بیماری‌های عفونی و میکروب‌ها راه‌شان به بدن باز می‌شود.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی