دلیل انجام ختنه
آنچه در این مطلب می‌خوانید

دلیل انجام ختنه

ختنه چیست؟

ختنه عملی است که در آن پوست اضافه سرآلت تناسلی برداشته می‌شود. با وجود اینکه در کشور، اعتقادات مذهبی عامل اصلی و مهم انجام این نوع عمل می‌باشد اما امروزه از ختنه به عنوان یک جراحی علمی یاد می‌شود و حتی در بسیاری از کشورها با وجود اینکه از نظر مذهبی نیازی به این کار ندارند اما آن را انجام می‌دهند.

همانطور که بدیهی است پسران با یک کلاهک پوستی, که به آن پوست ختنه گاه گفته می‌شود به دنیا می‌آیند که سر آلت تناسلی را پوشش می‌دهد.

در ختنه اتفاقی که می‌افتد بدین شرح است که پوست ختنه گاه با جراحی برداشته می‌شود. هرساله تعداد زیادی نوزاد پسر در نقاط مختلف ختنه می‌شوند که نرخ این آمار بسته به میزان مذهبی بودن در کشورهای مختلف، متفاوت است.

دلیل انجام ختنه

پدر و مادرانی که اغلب ختنه را برای فرزندان خود انتخاب می‌کنند این کار رابه دلیل اعتقادات مذهبی و نگرانی‌هایی در زمینه بهداشت و یا به دلایل فرهنگی و اجتماعی مانند اینکه گاها والدین دوست دارند پسران تازه متولد شده شبیه سایر مردان در خانواده باشند.

دلیل انجام ختنه

اگر تصمیم گرفتید که پسر خود را در بیمارستان ختنه کنید، پزشک متخصص اطفال یا دکتر خانوادگی شما و حتی دکتر متخصص زنان هم بهترین مشاوران شما می‌توانند باشند و قطعا به شما پیشنهاد می‌کنند که فرزند خود را قبل از اینکه به منزل ببرید ختنه کنید. دکتر  می‌تواند هم روش‌ها و هم ریسک‌های ممکن را به شما توضیح دهد. مثلا اینکه ختنه کردن در بعد از دوران نوزادی می‌تواند یک روش پیچیده‌تر باشد که معمولا نیاز به بیهوشی عمومی دارد.

از آنجایی كه ختنه عمل شایعی در دنیا است نمی‌توان این جراحی را محدود به جراحان اطفال كرد بلكه همه جراحان می‌توانند انجام دهند؛ لازم است سطح آگاهی جراحان بالا برده شود همچنین دوره‌های آموزشی و روش‌های مختلف ختنه به آن‌ها نیز آموزش داده شود.

1/5 - (1 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی