بهترین سن پیشنهادی برای ختنه
آنچه در این مطلب می‌خوانید

بهترین سن پیشنهادی برای ختنه

نظرات مختلفی در رابطه با سن مناسب و یا بهترین سن برای ختنه نوزاد می‌باشد.

متاسفانه محققین هنوز هم به ایده مشابهی سر این قضیه نرسیده‌اند. ختنه کودکان به دلایل متفاوتی انجام می‌شود، که می‌تواند شامل: فرهنگ، مذهب، روش‌های درمانی و پیش‌گیرانه باشد. بنابراین پاسخ به این سوال که بهترین سن برای ختنه کی هست، باید در نظر گرفته شود.

دو واقعیت در جنبه پزشکی این روش می‌باشد. اول اینکه جنبه درمانی ختنه این است که بیش‌تر پزشکان نظرات‌ جمعی روی این موضوع دارند.

مثلا بخاطر درمان فیموز، که باید هر چه زودتر انجام گیرد. دومین جنبه پزشکی این مساله 2 الی 10 درصد ختنه‌هایی است که نشان می‌دهد پیش‌گیری از عفونت‌های دستگاه ادراری در اولویت می‌باشد. خصوصا که در اروپا، آمریکای مرکزی و جنوبی و نیز کشورهای خاور دور انجام می‌شود.

عفونت دستگاه ادراری حدودا 2.15% در کودکان ختنه نشده، 0.22% در کودکان ختنه شده، و 2% در دخترانی که سال اول زندگی می‌باشد، دیده شده است.

به طور کلی، عفونت دستگاه ادراری بین 5 تا 20 برابر کم‌تر در کودکان ختنه شده دیده می‌شود. خصوصا آن‌هایی که در سال‌های اول زندگی‌شان هستند.

بهترین سن پیشنهادی برای ختنه

 بهترین سن پیشنهادی برای ختنه نوزاد

مطالعات متعددی هست که پیشنهادشان بر این است که ختنه باید در سنین نوزادی انجام گیرد. به این دلیل که انجام آن در این سنین، کم‌ترین میزان استرس را خواهد داشت. همچنین موقعیتی گزینشی برای فرد است، همچنین خیلی سریع هم بهبود می یابد.

نوزادان در ضمن پره پوس نازکی در این سن دارند، که نیازی به بخیه نداشته و می‌تواند با بیحسی موضعی نیز صورت گیرد. همچنین هزینه های انجام ختنه در نوزادی ده برابر کمتر از کودکان در سنین بالاتر است. این می تواند یکی از مزیت های قابل توجه در بحث بهترین سن ختنه نوزاد باشد.

همچنین گفته می‌شود که نوزادانی که در سنین کم‌تر از یک هفته ختنه می‌شوند، کم‌ترین میزان درد را داشته‌اند. این درد در هفته چهارم تولد بیش‌تر شده بود. از این رو، اولین هفته تولد پسران نوزاد بهترین زمان برای ختنه آن‌ها می‌باشد. آکادکی اطفال امریکا هم توصیه می‌کند که نوزادان باید حداقل 2250 گرم وزن داشته و نیز موقع عمل زردی نداشته باشند.

بحث عوارض ختنه نوزادان هم حدود 0.2 الی 0.6% توسط اکادمی اطفال امریکا در سال 1999 گزارش شده است. میزانی که حتی خیلی کم‌تر از عفونت دستگاه ادراری در کودکان می‌باشد.

1/5 - (1 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی