چسبندگی بعد از ختنه
آنچه در این مطلب می‌خوانید

چسبندگی بعد از ختنه یکی از موضوعاتی است که برخی والدین نگران آن هستند. با توجه به اینکه با آگاهی والدین می‌توان از این مشکل تا حد زیادی پیشگیری نمود در این مطلب به بررسی آن می‌پردازیم.

 آیا چسبندگی بعد از ختنه بخاطر ختنه بد است؟

چسبندگی ربطی به ختنه بد ندارد و معمولا به علت کوتاهی در مراقبت های بعد از ختنه هست در شیار بین سر و تنه آلت ماده چسبناک سفید رنگی به نام اسمگما ترشح میشود که اگر پاک نشود همانجا می‌ماند و خشک می‌شود و باعث ایجاد چسبندگی پوست تنه آلت به سر آلت می‌شود به طوری که در موارد شدید به نظر می‌آید کودک اصلا ختنه نشده است لذا حدودا از یک ماه بعد از ختنه والدین باید در حالی که نوزاد خوابیده است قاعده آلت را به سمت پایین فشار دهند تا آلت کامل از غلاف آن بیرون بیاید و حداقل روزی یک‌بار ترشحات تجمع یافته را با دست و آب خالی تمیز کنند این کار باید تا چندین ماه ادامه یابد و بهتر است بعد از هربار تمیز کردن داخل شیار تاجی با وازلین چرب شود البته در صورت بروز چسبندگی جای نگرانی نیست زیرا پزشک متخصص اطفال می‌تواند بدون جراحی هم چسبندگی‌ها را آزاد کند.

چسبندگی بعد از ختنه

والدین نوزاد پسر اغلب انتخاب می‌کنند که فزرندشان ختنه شود یا خیر، روشی که در آن پوست اطراف نوک آلت تناسلی یا همان پوست ختنه گاه، با جراحی برداشته می شود. برخی والدین با عارضه ای به نام خطر چسبندگی آلت تناسلی کودک روبرو می شوند.

چه سعی کنید که تصمیم به ختنه بگیرید یا نه، یا برنامه بریزید که او را برای ختنه ببرید، باید قبل از هر چیزی درباره چسبندگی آلت تناسلی بدانید.

انواع چسبندگی چیست؟

به طور طبیعی زمانی که پوست روی آلت تناسلی شکل می گیرد، به آلت تناسلی می چسبد وحالت لامپی شکل می شود. اما بعد از ختنه این چسبندگی نباید وجود داشته باشد و گاهی اوقات پوست زیادی به سر آلت می‌چسبد، طوری که به نظر می‌رسد که آلت هرگز ختنه نشده است.

سه نوع چسبندگی در صورت بروز چنین عارضه‌ای وجود دارد:

  • چسبندگی‌های غده‌ای: زمانی که پوست به سر آلت چسبیده، این اتفاق می افتد. یک خط بنفشی که سر آلت را از شفت آلت جدا می کند در بعضی نواحی رویت نمیشود.
  • بریج پوست آلت: ضخیم ترند و به طور بالقوه‌ای چسبندگی دائمی دارند.
  • جای زخم: یکی از انواع چسبندگی بعد از ختنه است. این نوع از چسبندگی، اساسا بافت اسکار است که زمانی که آلت به عقب کشیده می‌شود، درون پد چربیست و جای جراحی با سر آلت یکی می‌شود. طوری که آلت گیر می افتد و بیرون زدن سر آلت غیر ممکن می شود. معمولا در مورد آخر توصیه می شود که ختنه دوباره صورت گیرد اما دو مورد اول بدون جراحی قابل درمان هستند.

ختنه نوزاد در کلینیک ختنه نوزادان تهران

در کلینیک ختنه نوزادان تهران واقع در پاسداران تنها ختنه نوزادان زیر شش ماه توسط دکتر امیربهتاش امیری متخصص ختنه انجام می‌شود. والدین می‌توانند جهت هماهنگی با تلفن‌های مرکز تماس حاصل فرمایند.

3.8/5 - (21 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی