دلایل رواج ختنه در بین اروپا و آمریکا
آنچه در این مطلب می‌خوانید

گاه شنیده اید یا دیده اید که نوزادی به هنگام ختنه کردن گریه نمی کند، شاید به خاطر اینست که درد زیادی نمی کشند. حتی اگر دردناک هم باشد، و حتی هم شاید به یاد نیاورند، اما به چه دلیل است؟!

اینکه نوزاد هنگام ختنه کردن دردی را حس نمی کند به این دلیل است که سیستم عصبی او هنوز به اندازه کافی تکامل نیافته است. حتی اعتقاد بر این است که اگر ختنه سریع انجام شود، حداقل در یکی دو دقیقه، دردی احساس نمی شود. در نهایت هنوز هم هیچ نشانه ای از درد با دیدن کودک ساکت که گریه نمی کند دیده می شود.

مطالعاتی درباره نوزادان و درد در آن ها

مطالعات اخیر نشان می دهد که درد می تواند در سه ماهه دوم بارداری احساس شود. در حالیکه مطالعات برای اثبات اینست که همه سقط جنین ها باید به طور قانونی ممنوع اعلام شوند. همچنین اثبات شده که یک نوزاد همین که متولد شد می تواند درد ختنه را حس کند در حالی که هیچ آرامبخشی نیست، یا اینکه هیچ آرامبخش مناسبی نیست که استفاده شود.

ختنه و درد نوزادان

مطالعه دیگری در اینباره شده است که نشان می دهد نوزادان می توانند درد را در طی ختنه شدن حس کنند. اما نشان داده شده که ختنه به روش قدیمی ، مثل ساکاروز خوراکی (قند برای خوردن) نامناسب می باشد، زیرا نوزاد درد را حس می کند، حتی قند روی مغزش تاثیر می گذارد، که باعث ترامای مغز یا آسیب به مغز می شود.

والدین باید چه کنند؟

یک متخصص بیهوشی به تازگی در مورد درد نوزاد برای یک مقاله مصاحبه داد، که کلا برخلاف استفاده از حتی تسکین دهنده های درد معمولی می باشد. تقریبا به اندزه نیم قرن تحصیل کرده است. به خاطر همین عقیده اش بر این بوده که تسکین دهنده های درد معمولی ممکن است اثر موضعی جدی برای نوزاد داشته باشد که اگر نوزاد آلرژی داشته باشد، باعث می شود تنگی نفس بگیرد.

منبع : http://thecircumcisiondecision.com/

مطالب مرتبط :

circumcision با لیزر چطور انجام می شود؟

بریدن آلت تناسلی و درد نوزادان

آیا برای نوزادان انتخاب درستی است؟

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی