ختنه نکردن و مشکلات ادراری
آنچه در این مطلب می‌خوانید

ختنه نکردن و مشکلات ادراری

اینکه عملکرد جنسی با ختنه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت یا خیر، یک موضوع قابل درکی است و بین آن‌هایی که مخالف و موافقند، بحث داغی است. در رابطه با عملکرد جنسی مردان جوان تحقیقاتی شده است و آنالیز شده است، تفاوت‌هایی هم بین آن‌هایی که ختنه شدند و ختنه نشدند، مطرح شده است. تقریبا 506 بیمار به طور کلی بین ژانویه سال‌های 2009 تا مارس 2011 در دپارتمان اورولوژی ختنه شده بودند.

قبل از ختنه شدن، عملکرد جنسی بیماران با استفاده از International Index of Erectile Function-5 یا IIEF-5 ارزیابی می‌شده است و از مراجعه کنندگان سوالاتی هم در رابطه با عملکرد جنسی مردان سوال شده بود. دوباره همین پرسش نامه‌ها بررسی شده بودند، بعد از اینکه تقریبا 90 روز کامل از ختنه فرد گذشته بود. علاوه براین، میزان زمان انزال بیماران هم اندازه‌گیری شده بود. IELT یا همان میزان انزال در 5 حوزه اصلی از BMSFI و IIEF، قبل و بعد از ختنه، آنالیز شده بودند. کل 442 بیمار در این موضوع شرکت داشتند. معمولا میانگین سن‌شان هم بین 19 تا 35 سال بوده است. تفاوت‌هایی در امتیاز BMSFI از لحاظ آماری بوده است، خصوصا در رابطه با میزان میل جنسی بعد از ختنه. عملکرد جنسی، خصوصا به خاطر میل جنسی و اعتماد به نفس روانی، در بیمارانی که ختنه شده بودند، بهبود پیدا کرده بود. این یافته‌ها به اورولوژیست‌ها کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتر ختنه نوزادان پسران یا مردان را انجام دهند.

ختنه نکردن و مشکلات ادراری

ختنه نکردن و مشکلات ادراری

عفونت ادراری شایع‌ترین مشکل در پسران بعد از به دنیا آمدن‌شان می‌باشد، ختنه هم به عنوان یک عامل تغییر دهنده در رابطه با این موضوع می‌باشد. هرچه نوزادان کوچک‌تر باشند، بیشتر در معرض خطر عفونت ادراری قرار دارند. عوارض جانبی هم که در پی عفونت ادراری نوزادان خواهد بود، می‌تواند کلیه آن‌ها را دچار مشکل کرده، باعث درد، تب و عفونت خون نیز شود.

متخصصین اطفال می‌گویند که ختنه حتی به عنوان یک عامل بسیار تاثیرگذار در جلوگیری از ویروس HIV و بیماری‌های منتقله جنسی در آینده کودک می‌باشد.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی