مراجعه به دکتر بعد ختنه
آنچه در این مطلب می‌خوانید

مراجعه به دکتر بعد ختنه

بعد از اینکه ختنه انجام می شود، باید یکسری نکات را به توصیه دکتر ختنه رعایت کرد :

  • بانداژ زخم ختنه نوزاد تا 24 ساعت بعد از انجام ختنه باید عوض شود.
  • در زمانی که کودک در حال بهبودی است، باید از پماد پترولیوم استفاده کرد مثل وازلین، می توان این کار را بعد از حمام کردن و با هر بار تعویض پنبه ریز کودک، به جای زخم مالید.
  • به کودکتان برای کمتر کردن درد استامینوفن دهید.
  • در صورتی که خونریزی کودک خیلی زیاد باشد، تب داشته باشد و قرمزی و تورم زخم خیلی زیاد باشد، در ضمن مایع زردی از جای برش بیرون بزند، ادرار کردن هم سخت باشد، باید به نزدیک ترین دپارتمان اورژانس مراجعه کرد.

مراجعه به دکتر بعد از ختنه

معمولا هر دکتر ختنه سفارش می‌کند که والدین تا 24 بعد از جراحی حتما تمام حواسشان به کودک باشد و بانداژش عوض شود. هر کودک نوع بهبودی‌اش متفاوت می‌باشد. مثلا ممکن است یک کودک یک ماه طول بکشد که بهبود یابد.

تغییر رنگ گلنس

سریعا بعد از انجام ختنه، گلنس قرمز و براق می شود یا حتی ممکن است بنفش شود. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که پوست گلنس آلت ختنه نشده دارای یک غشای مخاطی باشد. زمانی که این غشا باز شود، ضخیم می‌شود و تیره‌تر می‌شود.

مراجعه به دکتر بعد ختنه

آیا بعد از ختنه کردن اندازه آلت تناسلی تغییر می کند؟

آلت کودک ممکن است بعد از ختنه کوچک‌تر شود. اکثرا به خاطر پوستی است که اطراف آلت تناسلی می‌باشند، در حالی که ختنه خودش معمولا در زمان انزال، آلت را نگه می‌دارد.

فقط در صورتی که کودک خونریزی داشت، و خیلی زیاد بود، حتما نزد پزشک اطفال مراجعه کنید. برای اینکه این خونریزی کم‌تر شود، باید قبل از اینکه به اورژانس برسید، انگشت شست و اشاره را مثل یک حلقه بالای آلت تناسلی کودک بی‌اندازید و به مدت 5 دقیقه نگه دارید.

1/5 - (1 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی