مدت زمان درمان ختنه کودک
آنچه در این مطلب می‌خوانید

مدت زمان درمان ختنه کودک

ختنه که با نام Khitan یا به لاتین circumcision شناخته شده است، در واقع برداشتن پوست ختنه‌گاه در مردان می‌باشد. ختنه مردان یا پسران در اسلام بسیار سفارش شده است و در کلینیک‌های تخصصی ختنه توسط پزشک اطفال انجام می‌شود.

پسران که متولد می‌شوند، دارای یک کلاهک مانند سر آلت تناسلی‌شان می‌باشند، پوست ختنه‌گاه، در عمل جراحی ختنه توسط پزشک اطفال در کلینیک‌های تخصصی ختنه برداشته می‌شود. این پروسه سریع منجر به خونریزی خیلی کمی می‌شود ولی نیاز به بخیه ندارد. پسران بزرگ‌تر هم از این مقوله جدا نیستند و باید ختنه شوند. بعد از آن هم یک بانداژ به آلت تناسلی کودک بسته می‌شود که تا 10 روز باید تعویض شود و به تدریج زخم در این زمان بهبود پیدا می‌کند.

فقط در مواردی ممکن است پزشک اطفال ترجیح دهد که ختنه کودک انجام نشود، که آن بستگی به یکسری شرایط خاص دارد که ممکن است کودک دچار آن باشد. به همین دلیل است که توصیه می‌شود به کلینیک‌های تخصصی ختنه مراجعه کنید، چون مثلا ممکن است کودکتان مبتلا به اخلالات خونی باشد (هموفیلی یا بیماری ویلبراند). از پزشک بخواهید که در این باره به شما توضیحاتی بدهد و راهنمایی‌تان کند.

مدت زمان درمان ختنه کودک

مدت زمان درمان ختنه کودک

معمولا بین 7 تا 10 روز بعد از ختنه کردن، آلت تناسلی کودک بهبود پیدا می‌کند. تا زمانی که علائم خاصی ندیده‌اید، کودک مشکلی ندارد و دارد بهبود پیدا می‌کند.

در صورت دیدن علائم زیر باید نگران شد

  • خونریزی ادامه پیدا کند، یا خون در پنبه ریز کودک دیده شود.
  • قرمزی یا تورم سر آلت تناسلی که ممکن است بدتر هم شود.
  • تب
  • علائم عفونت، مثل پدیدار شدن یکسری تاول پر از آب
  • ادرار نکردن به مدت 12 ساعت بعد از ختنه

در غیر این صورت و عدم مشاهده این علائم، هیچ جای نگرانی نیست.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی