آنچه در این مطلب می‌خوانید

تاثیرات بعد جراحی ختنه

بعد از جراحی ختنه نوزاد ممکن است بیقراری به دنبال داشته باشد، ختنه باعث درد و استرس می‌شود، البته این درد در حالت طبیعی محدود به شب اول هست و معمولا به قطره استامینوفن هر چهار ساعت یک‌بار کنترل می‌شود.

تاثیرات بعد جراحی ختنه

 

بعد از ختنه، آلت تناسلی یک زخم باز دارد، سر آلت تناسلی در اثر جراحی اگر با مواد پوشک و غیره برخورد کند، درد را بیشتر می‌کند، باید مرتبا بعد از ختنه سر آلت را با وازلین چرب کرد تا تحریک نشود.

تاثیرات بعد از جراحی ختنه

ختنه خواب کودک را کمی به هم می‌ریزد: بعد از جراحی ختنه نوزاد الگوی عادی خواب نوزاد مختل می‌شود، محققان بر این باورند که این ممکن است یک مکانیسمی باشد تا با استرس این جراحی کنار بیایند.

ختنه ممکن است بخاطر دردی که به دنبال دارد، در شیر خوردن نوزاد تاثیرگذار باشد، با این حال باید مراقبت‌های لازم را از نوزاد در نظر داشته باشید، با رعایت اصول بهداشتی و مراقبت‌های لازم تمام این استرس‌ها و نگرانی‌ها و دردها کاهش خواهند یافت.

منبع : http://codenamemama.com/

مطالب  مرتبط :

بهترین سن ختنه برای نوزادن

با ختنه نوزاد از کلیه اش محافظت کنید!

فرق نوزاد پسر ختنه شده با ختنه نشده چیست؟

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی