ترشحات بعد ختنه
آنچه در این مطلب می‌خوانید

ترشحات بعد ختنه کدام عادی و کدام نشانه بروز عفونت است؟ گاهی والدین بعد از ختنه نوزاد سریعا به کلینیک ختنه مراجعه می کنند. اولین سوالی که از پزشک ختنه می پرسند، اینکه چرا جای زخم کودکشان عفونت کرده؟ معمولا پزشک ختنه با معاینه کودک به بررسی دقیق تر کودک می پردازد. بعد از انجام معاینه والدین را مطمئن می سازد که هیچ مشکل خاصی وجود ندارد.

انواع مشکلات و ترشحات بعد ختنه

ممکن است از جمله علائمی که والدین را نگران به سمت پزشک ختنه می کشد، شامل دیدن برخی مشکلات و ترشحات بعد ختنه باشد. در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم.

خونریزی

معمولا ساعت های اولیه از جای زخم خونریزی کمی دیده می شود که سپس متوقف می شود. پس اگر دیدید که پوشک کودک خونی است، زیاد تعجب نکنید. این یک مورد شایع است. فقط در 24 ساعت اولیه سعی کنید پوشک کودک را تعویض کنید. خونریزی او را نیز کنترل کنید و مطمئن شوید که نقطه های خونی طبیعی می باشند. چون لکه های بزرگتر از 2 الی 3 سانت، جای نگرانی دارند. خونریزی یکی از ترشحات بعد ختنه است که در صورتی که کمتر از دو تا سه سانتی‌متر باشد طبیعی است.

تغییر رنگ آلت

بعد از اینکه ختنه صورت می گیرد، گلنس یا سر آلت به قرمزی یا براقی می زند. حتی شاید بنفش هم شود. علتش هم همانطور که پزشک ختنه هم اشاره می کند، جای نگرانی نیست. این فقط پوستی است که روی سر آلت را پوشش داده است. این پوست مثل یک غشای مخاطی عمل می کند و توسط عمل ختنه برداشته می شود. ممکن است حتی نوک آلت کودک سفید شود و مایل به زرد شود. در یکی دو روز اول دیدن این لکه های زرد بعد از جراحی طبیعیست. در واقع نوعی دلمه بستن به خاطر جراحی است. 2 الی 3 روز بعد هم که سبز و زرد می شود که جای نگرانی ندارد. این مورد جزو عفونت و ترشحات بعد از ختنه خطرناک به حساب نمی آید.

تورم

اگر دیدید که زیر و پشت آلت تناسلی کودک ورم کرده، نگران نشوید! نشان دهنده اینست که خبرهای خوبی در راه است. یعنی آلت کودک در حال بهبودی می باشد و بعد از یکی دو هفته خوب می شود.

چسبندگی پوست

بعد از یک تا دو هفته که از ختنه گذشت، لبه های پوست آلت را به سمت عقب بکشید. البته با ملایمت! با این کار از چسبندگی پوست به سر آلت جلوگیری می شود. فقط در صورتی نزد پزشک ختنه مراجعه کنید که علائم بالا بدتر شوند. در غیر این صورت هیچ مشکلی برای کودک پیش نمی آید و با مراقبت های درست بعد از ختنه با حلقه حل می شود.

3.7/5 - (16 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی