تقویت اسپرم
آنچه در این مطلب می‌خوانید

راه حل تقویت اسپرم مردان چه می باشد؟

مشکلات متعدد و جزیی می‌باشند که امروزه بین زوجین بسیار دیده می‌شود. اما با این حال راه‌هایی برای بهبود توانایی باروری مردان و تقویت اسپرم در آن‌ها می‌باشد. به عبارتی فاکتورهای سبک زندگی که روی باروری مردان تاثیرگذار باشد، را باید ابتدا فهمید و درک کرد.

تقریبا به اندازه 15 درصد از زوجین تجربه چنین مشکلاتی را دارند و این درصد رو به افزایش نیز می‌باشد. ناباروری به عنوان یک موضوع قابل بحث شده که تقریبا بعد از یک سال زندگی و مقاربت جنسی و مرتب پیش می‌آید. مردان برای این مشکل حداقل 40 درصد موارد نقش دارند. همانطور که پزشکی مدرن راه حل‌های متفاوت و زیادی برای بارور کردن زنان در پیش دارد، داروهای مکملی هم هست که می‌تواند برای افزایش باروری و تعداد اسپرم مردان پیشنهاد شود. قبل از استفاده از روش‌های خانگی، مهم این است که یکسری مشکلات پزشکی ریشه‌ای حل شود.

افزایش تعداد اسپرم و تقویت اسپرم

متوسط تعداد اسپرم بین 120 تا 350 میلیون در سانتی متر مکعب است. مقدار کم آن زیر 40 میلیون در سانتی متر مکعب است. مقدار اسپرم پایین ممکن است به علت عوامل و سموم محیطی، امواج رادیویی، مواد مخدر، آلودگی فلزات سنگین، سیگار کشیدن، مصرف بیش از اندازه الکل، و آلودگی هوا باشد. گرما نیز می‌تواند تولید اسپرم را کاهش دهد. حمام داغ، نشستن به مدت طولانی و پوشیدن لباس زیرهای تنگ و جذب که میزان گرما را بیشتر می‌کنند و می‌توانند در تولید اسپرم موثر باشند.

 

تقویت اسپرم

در معرض مواد شیمیایی کمتر قرار گیرید

امروزه اسپرم مردان تقریبا نصف شده است و به عبارتی کیفیت کم‌تری نسبت به 50 سال قبل دارد. خیلی بر این باورند که به خاطر xenoestrogens (PCBها، DDT، دیوکسین، و دیگر سموم دفع آفات، پلاستیک و آلاینده‌های صنعتی) می‌باشد. با کاهش میزان xenoestrogens می‌توان سلامت بدن را تضمین کرد.

رژیم غذایی درست

مصرف مقدار زیاد غذا، سبزیجات، غلات و حبوبات می‌تواند در افزایش باروری کمک کند. از مصرف تنباکو، قهوه، چای، الکل، و غذاهای با افزودنی‌های مصنوعی پرهیز کنید. وزنتان را کنترل کنید. نخوردن غذا در مردان باعث از دست رفتن میل جنسی و عملکرد بافت‌های بدنی‌شان برای باروری می‌شود.

ورزش به طور منظم

با ورزش کردن به طور منظم، (5 بار در هفته حداقل 45 دقیقه) و داشتن یک رژیم غذایی سالم، میزان باروری را با حفظ وزن بدن بالا می‌برد و استرس و نگرانی را کم‌تر می‌کند. ورزش بیش از حد هم می‌تواند منجر به ناباروری شود، زیرا منجر به عدم قاعدگی در زنان و کاهش تعداد اسپرم در مردان می‌شود. اگر مطمئن نیستید ورزشی که می‌کنید برایتان مناسب است یا خیر، نزد یک مربی به صورت خصوصی بروید. با تنظیم یک برنامه ورزشی درست او می‌تواند شما را به وزن ایده آل و مناسبی برساند.

5/5 - (1 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی