ختنه کردن نوزادان پسر در آمریکا | ختنه|ختنه با حلقه
آنچه در این مطلب می‌خوانید

ختنه کردن نوزادان پسر در آمریکا هم مانند بسیاری از کشور‌های جهان بیش از اینکه به دلایل مذهبی مورد توجه باشد به علل پزشکی و فواید بسیار آن مورد توجه پزشکان قرار گرفته است. اهیمت ختنه در آمریکا به حدی بالاست که آن را با واکسیناسیون هم‌طراز می‌دانند.

اهمیت ختنه کردن نوزادان پسر در آمریکا

امروزه به ختنه کردن نوزادان پسر در آمریکا توجه ویژه ای شده است. طبق اطلاعاتی که در کلینیک مایو منتشر شده است. این مقاله نشان داده که نیمی از همه مردانی که در طول زندگی شان ختنه نشده اند، بخاطر شرایط پوست ختنه گاه شان نزد پزشک مراجعه کرده اند.

یافته های آن ها به جمله ای در سال 2012 بر می  گردد که از طرف آکادمی اطفال آمریکا در حمایت از آموزش های گسترده و دسترسی به ختنه کردن نوزادان پسر اشاره داشته است. “ختنه نوزادان پسر باید همانند واکسیناسیون دوران کودکی در نظر گرفته شود.”

این به گفته برایان موریس می باشد، استاد بازنشسته دانشکده پزشکی دانشگاه سیدنی، در ادامه یادآور می شود که : ” به این ترتیب، غیر منطقی خواهد بود که به والدین برای ختنه کردن نوزادان پسر شان یادآوری نشود. تاخیر در این امر، سلامت نوزاد را به خطر می اندازد و معمولا هم به این معنی خواهد بود که دیگر هرگز اتفاق نخواهد افتاد.”

کاهش نرخ ختنه کردن نوزادان پسر در آمریکا

قطعا می‌توان گفت یکی از دلایل مهم این مسئله مشکلات اقتصادی ساکنین این کشور مخصوصا مهاجرین است. موریس و هماکارانش دریافتند که نرخ ختنه در نوزادانی که تازه متولد شده اند، در سال 1960 از 88% به 77% در سال 2010 کاهش یافته است. نرخ کلی در آمریکا بین سنین 14 تا 59 سال 81% بوده، البته طبق آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری.

نرخ ختنه کردن نوزادان پسر در آمریکا کاهش یافته!

علاوه براین، اطلاعات حاکی بر این است که اختلاف نژادی در درجه اول با دسترسی به روش و عوامل فرهنگی و آموزشی رو به جلو می رود. نرخ ختنه در چند دهه گذشته در مردان سفید پوست، 91 درصد، در سیاه پوست ها 76درصد، و تنها 44درصد در مردان اسپانیایی بوده است.

نویسندگان دلایل متعددی برای کاهش نرخ ختنه کردن نوزادان پسر در آمریکا بیان نموده‌اند. در آمریکا، جمعیت اسپانیایی ها رو به افزایش می باشد و محققان به خانواده ها پیشنهاد می کنند که کمی در این باره آشنا شوند و مزایای آن را بشناسند. علاوه براین آن ها براین باورند که به خاطر شکافی که در دسترسی به بیمه درمانی می باشد، باعث شده که خانواده بیشتر به فکر صرفه جویی در پول و ذخیره پول باشند و از این جراحی صرفنظر کنند. به طور متوسط، نرخ ختنه 24 درصد در ایالات فقیر نشین می باشد.

مزایای ختنه کردن

این مطالعه نشان می دهد که مزایای ختنه باعث می شود خطرات از 100 از به 1 برسند. تحقیقات بالینی نشان داده است که ختنه می تواند از عوارض متعددی از جمله عفونت های دستگاه ادراری جلوگیری کند. آسیب به کلیه در نیمی از نوزادان در حال روبه افزایش است. تقریبا از هر 3 مرد 1 مرد ختنه نشده در معرض خطر قرار دارد.

علاوه براین، ختنه خطر ابتلا به HIV و HPV را کمتر کرده، یا بیماری پاپیلومای انسانی، که باعث زگیل تناسلی می شود و به سرطان های دیگر هم مرتبط است.

مطالعه دیگری در مجله انجمن پزشکی آمریکا نشان داده که بیش از 500 مطالعه انجام شده، و یافته که ختنه خطر تبخال تناسلی تا 30درصد، و گونه های دیگر سرطان زای HPV را تا 35 درصد کاهش داده است.

برخی تحقیقات نشان می دهد که ختنه در دوران نوزادی ، خطر ابتلا به سرطان پروستات را در بزرگسالی کاهش می دهد. مطالعه ای روی 3400 مرد نشان داده آن هایی که ختنه شده بودند، قبل از اولین مقاربت جنسی شان احتمال 15 درصد کمتر در معرض سرطان پروستات بودند تا آن هایی که ختنه نشده بودند.

سخن آخر

با بررسی میزان توجه پزشکان به ختنه کردن نوزادان پسر در آمریکا خواهیم دید که ختنه فقط مختص به کشورهای مسلمان نیست. والدین در کشورهای پیشرفته نیز با آگاهی کامل جهت ختنه نوزاد خود به متخصص ختنه مراجعه می‌نمایند. لازم به ذکر است در تمامی نقاط دنیا روش ختنه با حلقه بعنوان یک روش استاندارد و بدون عارضه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع : http://www.cbsnews.com

مطالب مرتبط :

کاهش سرطان آلت تناسلی با ختنه کردن

ختنه کردن نوازد با حلقه

ختنه وتحقیقات آکادمی اطفال آمریکا

5/5 - (5 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی