فرایند ختنه
آنچه در این مطلب می‌خوانید

فرایند ختنه

ختنه در فرهنگ و مذهب مختلف

با توجه به اعتقادات مذهبی یا فرهنگی ممکن است انجام ختنه کودک پسر یا زمان آن متفاوت باشد، به عنوان مثال در برخی مذهب‌ها ختنه زمانی انجام می‌شود که کودک هشت روزه باشد، در بعضی دیگر از جوامع دیده می‌شود که ختنه در دوران نوزادی یعنی چهار هفتهٔ اول تولد انجام می‌شود، در برخی دیگر وقتی کودک بزرگ‌تر شده است انجام آن صورت می‌گیرد.

همچنین ختنه گاهی اوقات دیده میشه که فقط دلیل مذهبی ندارد و یک علت پزشکی یا یک مشکل پشت آن نهفته است، مثلاً: وقتی پوست ختنه‌گاه کودک از نظر پزشک به شکلی درست و مناسب جمع نمی‌شود، در نتیجه به گفتهٔ برخی پزشکان، بهترین زمان ختنه در ۱۰ روز اول تولد و ترجیحاً همان ۴۸ ساعت اول است.

در برخی موارد گفته می‌شود که این اقدام بنا به نظر یکسری مسائل پزشکی باید عقب انداخته شود، مثلا زمان بعدی ختنه، 11 روز بعد از تولدش می‌باشد و سپس تا پایان دورۀ نوزادی یعنی تا ۲۸ روز بعد از تولد است، این زمان باز هم می‌تواند با تشخیص پزشک کودکان شما بیشتر شود.

معمولا ختنه برای نوزادان زودرس، تا زمانی که به اندازه کافی بهبود پیدا نکرده باشند، از بیمارستان مرخص نشده باشند، توصیه نمی‌شود، نوزادان زودرس که خیلی زود ختنه می‌شوند، بیشتر در معرض خطر عوارضی مثل چسبندگی الت تناسلی می‌باشند، بعد از ختنه، نوزاد باید حداقل تا دو ساعت زیر نظر باشد.

روش ختنه با حلقه

یک روش شایع ختنه که رینگ یا ختنه با حلقه نام دارد، در برخی شرایط و موارد پزشکان بجای جراحی از آن استفاده می‌کنند، بعد از ختنه در روز سوم تا پنجم که آزمایشات غربالگری نوزاد انجام می‌شود، بهبود ختنه نیز بررسی خواهد شد، حداکثر زمان مراجعه به پزشک برای بررسی محل ختنه، یک هفته پس از ختنه است، در صورت بی‌قراری نوزاد و با تجویز پزشک، می‌توانید از قطرۀ استامینوفن کودکان و فقط طبق دستور پزشک کودک استفاده کنید، از راهنمایی‌های نامطمئن دیگران برای مراقبت‌های اشتباه و غلط خودداری کنید.

فرایند ختنه

 

علائم ضروری بعد از فرایند ختنه

فقط اگه موارد زیر رو در نوزاد بعد از ختنه دیدید دوباره نزد پزشک متخصص اطفال مراجعه کنید :
ورم شدید الت و بیضه
مشکل در ادرار نوزاد
قرمزی ناحیه ختنه شده
تب کودک
خونریزی مداوم از جای ختنه
زخم های پوسته پوسته شده و ترشح دار
ادامه ترشحات زردرنگ بیش از یک هفته
خون مردگی وسیع در ناحیه نوک الت
تیره رنگ شدن نوک الت
افتادن حلقه در کمتر از سه روز یا نیفتادن آن تا 10 روز بعد از ختنه

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی