تاثیر ختنه روی لذت جنسی | کلینیک ختنه نوزادان تهران
آنچه در این مطلب می‌خوانید

تاثیر ختنه روی لذت جنسی چیست؟ آیا ختنه تاثیری در احتمال بروز بیماری‌های منتقله از راه رابطه جنسی دارد؟ در این مطلب از کلینیک ختنه نوزادان تهران در مورد این موضوع توضیح خواهیم داد.

ختنه پسران

قبل از اینکه در مورد تاثیر ختنه روی لذت جنسی صحبت کنیم لازم است کمی در مورد ختنه توضیح دهیم. این جراحی شامل برداشتن همه‌ یا بخشی از پیش‌پوست (غلفه) از آلت تناسلی می‌باشد. این کار با روش جراحی و یا حلقه انجام می‌شود. ختنه پسران بهتر است در سن یک تا سه ماهگی انجام شود. اصطلاحا این بازه زمانی را سن طلایی ختنه می‌گویند. در این سن می‌توان از بهترین روش یعنی ختنه با حلقه استفاده نمود. لازم به ذکر است که تا سن شش ماهگی می‌توان از روش حلقه برای انجام این جراحی رایج مردانه استفاده کرد. اما پس از این سن باید از سایر روش‌ها مانند جراحی کمک گرفت.

همیشه انجام این جراحی بلافاصله پس از تولد در بیمارستان مورد سوال بوده است. اما پزشکان متخصص ختنه بنا به دلایل پزشکی این کار را توصیه نمی‌کنند. ما در سایت کلینیک ختنه نوزادان تهران و در مطلب ختنه در بیمارستان به صورت مفصل در این خصوص توضیح داده ایم که برای آگاهی بیشتر در این خصوص می‌توانید به آن مراجعه نمایید.

تاثیر ختنه روی لذت جنسی

تحقیقاتی در مورد تاثیر ختنه بر لذت جنسی انجام شده است. برخی مخالفان این جراحی ادعا می‌کنند که این جراحی با کاهش حس آلت تناسلی مردان، ارضای آنان را به تعویق انداخته و یا حس آن را کاهش می‌دهد اما آیا این ادعا درست است؟

تحقیقات علمی نشان می دهد که این استدلال مخالفان ختنه، اشتباه است. در حقیقت، نبودن حشفه ، مانع از رسیدن مردان به اوج لذت جنسی نمی شود و اعصاب حسی حشفه، درصد ناچیزی از حس نهایی لذت جنسی را به خود اختصاص می‌دهد. بنابراین با حذف آن، تنها به فواید پزشکی ختنه دست خواهید یافت.

در یک تحقیق ، پژوهشگران در کنیا از ۲۷۸۴ مرد بزرگسال فعال از لحاظ جنسی درباره کارکرد ، لذت و ارضای جنسی شان نظرخواهی کردند . بعد ۱۳۹۱ نفر از این مردان را ختنه کردند و هر شش ماه یکبار برای دو سال دوباره از همه این افراد درباره ی وضعیت جنسی شان سوالاتی پرسیدند . در همه این نظرخواهی ها ، هیچ تفاوت عمده ای از لحاظ کارکرد ، لذت و ارضای جنسی میان دو گروه وجود نداشت . پژوهشگران همچنین جداگانه از مردان ختنه شده پرسیدند آیا تفاوتی از لحاظ کارکرد جنسی قبل و بعد از ختنه احساس کرده اند یا نه ؟ در پایان این تحقیق دو ساله ،۹۹٫۹ درصد از مردان ختنه شده گفتند از ختنه شدنشان راضی هستند و ۷۲ درصدشان گفتند نه تنها حساسیت جنسی شان کاهش نیافته ، بلکه افزایش هم یافته است . به علاوه ۷۸ درصد این مردان گفتند انجام این عمل باعث شده آسان تر بتوانند از کاندوم استفاده کنند . عده ای هم عنوان کردند که بعد از این عمل، همسرشان از رابطه جنسی دهانی بیشتر رضایت دارد.

یکی از مهم ترین تاثیر ختنه بر لذت جنسی بهبود زیبایی ظاهری آلت تناسلی مردانه است. این جراحی می‌تواند اعتماد بنفس مردان در رابطه جنسی را افزایش دهد و در نتیجه لذت جنسی بیشتری به دنبال خواهد داشت.

برای دستیابی به لذت جنسی به دنبال یک راه حل بهتر باشید

هنوز هم بسیاری از پزشکان در کشورهای مختلف در خصوص تاثیر ختنه بر لذت جنسی تردید دارند. اما نکته ای که اهمیت دارد این است که عوامل زیادی بر عملکرد جنسی افراد تاثیرگذار است. تغذیه، خستگی، اعتمادبنفس، افسردگی، بیماری‌های عروقی مانند فشار خون، مشکلات هورمونی و… همگی می‌تواند بر عملکرد جنسی مردان تاثیر بگذارند. بنابراین در صورتی‌که رضایت جنسی دلخواه‌تان را ندارید بهتر است با یک پزشک صحبت کنید. بررسی جسمی و در ادامه مراجعه به یک سکستراپیست می‌تواند مشکل شما را حل کند.

تاثیر ختنه در کاهش احتمال ابتلا به ایدز

حال که می‌خواهیم در مورد تاثیر ختنه بر لذت جنسی صبحت کنیم لازم می‌دانیم در خصوص رابطه ابتلا به یکی از بیماری‌های خطرناک منتقله از راه جنسی با ختنه توضیح دهیم. ایدز بیماری است که امروزه افراد زیادی را درگیر نموده است و موارد بهبودی قطعی با روش‌های خاص مانند تعویض خون بسیار نادر است و در دنیا به صورت انگشت شمار نتیجه مطلوب دیده شده است.

معمولاً اولین سلولی که در جریان ویروس HIV یا بیماری ایدز عفونی و آلوده می شود سلول هایی به نام لانگرهانس هستند. این سلول ها به میزان زیادی در پوست ناحیه آلت ختنه نشده فرد مبتلا به ویروس HIV وجود دارد. مقدار زیادی عروق خونی در پوست ناحیه ختنه و فرنولوم آن بدلیل وجود دارد که نزدیکی احتمال خونریزی های بسیار کوچک در این ناحیه را افزایش می‌دهد. این آسیب های بسیار کوچک محلی مناسب برای ورود ویروس HIV هستند.

در یکی تحقیق دیده شد که مردان ختنه شده مبتلا به HIV که تعداد Viral load<50/000 کپی در میلی لیتر داشته اند نتوانستند هیچکدام از زنان را پس از دو سال به HIV آلوده کنند. اما در مقایسه مردان مبتلا به ایدزی که ختنه نشده بودند در طی 2 سال 26 زن از 147 زن را به این ویروس آلوده نمودند. در مطالعه ای دیگر در زوج هایی که مردان مبتلا به HIV بوده اند ختنه باعث کاهش 40 درصدی در احتمال HIV در زنان شده است..

براساس اعلام مرکز تحقیقات ایدز ایران شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد خطر ابتلا به اچ آی وی در رابطه جنسی با جنس مخالف، در مردانی که ختنه شده اند نسبت به آن هایی که نشده اند نصف است. اما به طور کلی ختنه شدن یک مرد را در برابر اچ آی وی مصون نمی کند، بلکه احتمال ابتلای وی را کاهش می دهد.

4.8/5 - (11 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی