تاثیر ختنه در ازدواج مردان
آنچه در این مطلب می‌خوانید

تاثیر ختنه در ازدواج مردان چقدر است؟ ختنه پزشکی مردان به صورت داوطلبانه (VMMC) به عوان یک استراتژی ضروری برای پیشگیری از HIV است در مناطقی که شیوع بالایی دارند. این تجزیه و تحلیل منعکس‌کننده اطلاعات جمع‌آوری شده از 360 زن متاهل می‎‎‌باشد. که 50 درصد از آن‌ها همسرانشان ختنه نشده بودند و 50درصد بقیه هم ختنه شده بودند. با وجود این وضعیت ختنه مردان، مردانی هم بودند که ختنه شدن را می‌دانستند. اینکه دردش هم حتی از کشیدن‌ درد‌ دندان کم‌تر است یا درد‌ زایمان و حتی مالاریا؛ با درد آن‌ها قابل‌قیاس نیست.

تاثیر ختنه در ازدواج مردان

مردانی هم بودند که گزارش شد لذت جنسی‌شان، صرف نظر از وضعیت ختنه‌شان، مشابه بوده. در حالیکه زنان 2 برابر بیشتر گزارش شده بودند که لذت‌جنسی‌شان با همسر ختنه‌ شده‌شان بیش‌تر بوده است.

شرکت‌کنندگان از مزایای ختنه آگاه شده و مزایای شخصی هم به آن‌ها توضیح داده شده بود. به خاطر اینکه ختنه داوطلبانه مردان یک روش امیدوارکننده برای پیش‌گیری از ورود ویروس HIV می‌باشد. این مطالعه فرصت‌هایی برای توسعه مداخله را به جهت افزایش تعداد انجام نشان داده است.

بعد از انجام پژوهش روی مردان به جهت انجام ختنه چه چیزی به دست آمد؟

در بررسی تاثیر ختنه در ازدواج مردان مشخص گردید در زوج‌های‌ متاهل شامل مردان ختنه‌ شده، زنان دلایل مذهبی و یا فرهنگی برای انجام این کار داشتند. زنان 3.9 برابر بیشتر از مردان بر این باورند که ختنه شدن مردان برای سلامت‌شان بسیار بهتر بوده است. و 9.1 برابر بیش‌تر تقریبا گزارش دادند که مردان ختنه شده به لحاظ رضایت جنسی بسیار راضی بودند.

جالب است که بحث مذهب و فرهنگ به عنوان یکی از متداول ترین دلایلی بودند که باعث شدند ختنه انجام گیرد. البته در این بین باز هم بحث درد مطرح هست که در این پژوهش هم گاها باعث تردید برخی بخاطر اینکه درد ممکن است باشد، آن‌ها را صرف نظر از انجام این کار کرده بود.

البته این نگرانی در زنان دیده می‌شده، در حالی‌که مردان بیشتر از همسرانشان حاضر به شکستن این مرز بودند که انجام شود. یک موضوعی هم که بود، بخش کوچک اما قابل توجهی از مردان به خاطر بالا بودن سن‌شان یا زیادی پیر بودنشان حاضر به ختنه نشدند.

معمولا مزایایی که از ختنه مردان گزارش شده بود، شامل کاهش خطر ویروس HIV و STI ، که بدلیل تمیزی و بهداشت بهبود یافته بدن می‌باشد و نیز لذت جنسی در زنان، بوده است. زنان 1.51 برابر بیش‌تر از مردان گزارش شده بود که لذت جنسی را به عنوان یک مزیت در پی این ختنه داوطلبانه همسرانشان داشته‌اند. این درحالی است که در رابطه با کاهش میزان خطر HIV هم گزارش کرده بودند.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی