دلایل ختنه شدن مردان
آنچه در این مطلب می‌خوانید

دلایل ختنه شدن مردان

علاوه بر دلایل دینی و اعتقادی، یکسری مسائل پزشکی می‌باشد که باید این عمل در مردان انجام شود. در ادامه پنج مورد از دلایل ختنه شدن مردان توضیح داده شده است.

تنگی پوست ختنه‌گاه یا فیموز

فیموز جایی است که پوست ختنه خیلی تنگ می‌شود و به عقب کشیده نمی‌شود تا سر آلت تناسلی بیرون بزند. همین گاها باعث درد می‌شود، زمانی که آلت تناسلی می‌خواهد انزال پیدا کند، در موارد نادر، حتی خارج شدن ادرار هم خیلی سخت می‌باشد.

بالانیت

بالانیت هم زمانی است که پوست ختنه‌گاه و سر آلت تناسلی ملتهب و عفونی شده باشند.

پارافیموز

پارافیموز هم زمانی است که پوست ختنه‌گاه نمی‌تواند به جای اصلی‌اش برگردد.

خصوصا بعد از این‌که به عقب برگشته است، همین باعث می‌شود سر آلت تناسلی متورم و دردناک شود.

درمان فوری و سریع آن نیاز می‌شود که از عوارض جدی جلوگیری می‌کند. از جمله این عوارض مسدود شدن جریان خون به سمت آلت تناسلی می‌باشد.

Balanitis xerotica obliterans

این بیماری باعث بروز فیموز می‌شود و در برخی موارد، روی سر آلت تناسلی هم تاثیر می‌گذارد. طوری باعث التهاب و اسکار در آن می‌شود.

دلایل ختنه شدن مردان

 سرطان آلت تناسلی

سرطان آلت تناسلی یک نوع نادر از سرطان می‌باشد، که به رنگ قرمز می‌شود، یکسری توده‌های زگیل مانند دارد و یا تبخال، که روی انتهای آلت تناسلی یا زیر پوست ختنه‌گاه دیده می‌شوند.

چه درمانی برای این بیماری‌ها در نظر گرفته می‌شود؟

در اکثر موارد، ختنه کردن تنها راه پیشنهادی است، چون کم تهاجمی‌تر است و عوارض کم‌تری هم دارد. در موارد خفیف فیموز، با استروئیدهای معمول می‌توان درمان کرد و به نرم شدن پوست کمک کرد.

در پارافیموز، پزشک ممکن است یک ژل بی‌حسی به سر آلت تناسلی بمالد تا درد و التهاب کاهش پیدا کند. سپس سر آلت تناسلی را فشار می‌دهد، در حالی که پوست ختنه‌گاه به سمت جلو کشیده می‌شود. در موارد شدید پارافیموز، ژل بی‌حسی به آلت تناسلی زده می‌شود و به کاهش درد این فشار وارده کمک می‌کند. بالانیت و balanitis xerotica obliterans هم گاها با استفاده از پماد کورتیکوستروئید، ژل یا کرم آنتی بیوتیک، یا کرم‌های ضد قارچ درمان می‌شوند.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی