آنچه در این مطلب می‌خوانید

عفونت بعد از ختنه

ختنه 

ختنه یا Circumcision به جهت اینکه در آن پوست ختنه‌گاه برداشته می‌شود، به این نام خوانده می‌شود. در واقع به دلیل پوستی که نوک آلت تناسلی را پوشش داده است، باعث شده که این عمل ختنه انجام شود. به دلیل اینکه ممکن است در صورت عدم انجام این جراحی، کودک بعدها دچار عفونت ادراری شود.

عمل ختنه نوزادان در حال حاضر در بسیاری از کشورها و قرن‌ها است که انجام می‌شود. هم می‌تواند دلایل مذهبی و هم اجتماعی داشته باشد.

کاهش مشکلات بهداشتی با ختنه

طرفداران و کسانی که موافق انجام ختنه هستند، بر سر این موضوع بحث دارند که با این کار بهداشت آلت تناسلی را بالا می‌برد و فرد در معرض خطر کم‌تری از سرطان آلت تناسلی، یا عفونت‌های دستگاه ادراری قرار دارد. در واقع عمل ختنه می‌تواند خطر مشکلات پوست ختنه‌گاه را به طور چشمگیری کاهش دهد، مثل فیموز، یا پارافیموز.

آن‌هایی که مخالف ختنه کردن هستند، معتقدند که افراد ختنه شده میل جنسی کم‌تری پیدا می‌کنند. چون با برداشتن پوست ختنه‌گاه، حساسیت آلت تناسلی کم‌تر می‌شود. ختنه نوزادان در بیمارستان یا مطب پزشک متخصص ختنه انجام می‌شود. معمولا یک کرم بی‌حسی روی آلت تناسلی به مدت 40 دقیقه قرار می‌گیرد، قبل از اینکه فرد بی‌هوش شود.

این جراحی روش رینگ مانند هم دارد که با استفاده از کلمپ یا گیره بالای پوست ختنه‌گاه قرار می‌گیرد. پوست ختنه‌گاه بعد از آن با قیچی برداشته می‌شود. در عوض، یک گیره دیگری که شبیه به رینگ می‌باشد گذاشته می‌شود و خودش طی 5 تا 8 روز می‌افتد.

عفونت بعد از ختنه

احتمال عفونت بعد از ختنه

بعد از ختنه کردن، پزشک ختنه باید زخم کودک را پانسمان کند. اگر مشکلی بود، پزشک احتمالا انتی بیوتیک تجویز می‌کند. یک مقدار کوچکی سوزش و درد شاید بعد از انجام ختنه حس شود. حتی خونریزی، تورم، و ترشح زرد رنگ دیده می‌شود.

نشانه‌های عفونت بعد از ختنه

  • بی رنگ شدن آلت تناسلی (که نشانه‌های جریان خون نامناسب یا عفونت می‌باشد.)
  • خونریزی که تا چند دقیقه‌ای متوقف نمی‌شود یا یک لکه خون بزرگ به اندازه یک سکه روی پوشک نوزاد
  • ترشحات آلت تناسلی که شامل چرک و قرمزی زیاد می‌باشد.
  • تب
  • ادرار نکردن

حتما در صورت داشتن شرایط ذکر شده نزد پزشک ختنه کودک مراجعه کنید تا این علائم بررسی شود.

3.2/5 - (9 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی