بهترین کلینیک ختنه اطفال
آنچه در این مطلب می‌خوانید

خصوصیات یک کلینیک اطفال چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

مطب چیست؟

مطب محلیست که پزشک دارای پروانه تاسیس در آن به تشخیص بیماری و ارائه درمان بیماران شروع به اشتغال می کند.

در این مکان بیمارانی که نیاز به خدمات سرپایی دارند، درمان آن را دریافت می کنند، در صورتی هم که نیاز به تحت نظر بودن یا بستری شدن باشد، به درمانگاه یا بیمارستان منتقل می شوند. فروش هرگونه دارویی در مطب ممنوع می باشد. در مطب هایی هم که تزریقات یا پانسمان صورت می گیرد، واکسیناسیون افرادی که با بیمار یا تجهیزات پزشکی در ارتباط می باشند، علیه بیماری هپاتیت B ضروری می باشد.

  • در یک مطب اطفال باید حداقل یک اتاق برای معاینه با فضایی مناسب و سالن انتظار باشد، سرویس های بهداشتی هم باید کاملا طبق ضوابط مرتب و تمیز باشند.
  • معمولا هر مطب دارای مجوز تزریقات و پانسمان می باشد، که برای این کار علاوه بر اتاق هایی که ذکر شد، باید حداکثر دو تخت به جهت ارائه خدمات تزریق دارو یا سرم و انجام پانسمان صورت گیرد.
  • معاینه بیماران به طور همزمان مجاز نمی باشد، در نتیجه محل معاینه باید از محل انتظار بیمار کاملا جدا باشد.
  • نصب دستشویی به همراه مایع یا صابون در واحد تزریقات ضروری می باشد.
  • مطب باید دارای انشعاب آب لوله کشی بهداشتی باشد.
  • زباله ها باید به روش بهداشتی جمع آوری و دفع گردند.
  • رعایت اصول فنی و نکات ایمنی در کلیه قسمت های ساختمان باید در نظر گرفته شود.
  • درجه حرارات اتاق ها او راهروها باید بر طبق فصول مختلف متعادل باشند و حتی الامکان از تهویه مناسب و نور کافی برخوردار باشد.

خصوصیات کلینیک ختنه اطفال

در یک مطب کودکان یا اطفال چه تجهیزاتی لازم می باشد؟

مطب اطفال باید دارای واحد تزریقات و پانسمان باشد، در ضمن علاوه بر داروهای اورژانسی باید مجهز به کپسول اکسیژن، وسایل تزریقات و نیز پانسمان و تخت و فضای اضافه باشد.

مطب هایی که جراحی های سرپایی یا مثلا ختنه صورت می گیرد، باید دستگاه فور یا اتوکلاو به جهت استریلیزاسیون وسایل و ابزار جراحی و نیز معاینه صورت گیرد.

روش ها و وسایل تشخیصی درمانی از جمله دستگاه های دانسیتومتری، سونیکید لیزرکرایوکوتر، هیدرودرمی، الکتروآکوپانکچر، چراغ مادون قرمز همگی باید با رعایت مقررات از طرف وزارت بهداشت و درمان و نیز آموزش پزشکی، تدوین شده در مطب استفاده شوند.

علاوه بر همه این مسائل، باید مدارک پزشک و سوابق پزشکی بیماران در مطب بایگانی شوند و قابل دسترس باشند. در ضمن پزشک اطفال باید تابلوی 70 در 70 داشته باشد. یکی در مدخل مطب، و نیز دیگر یدر داخل کوچه یا خیابان نصب گردد.

در ضمن پزشکان عمومی می توانند حداکثر سه رشته طبابت شان را روی تابلو مطرح کنند.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی