خونریزی پس از ختنه و پیشگیری از آن | دکتر امیری پاسداران
آنچه در این مطلب می‌خوانید

خونریزی پس از ختنه یکی از نگرانی های والدین جهت انجام این جراحی است. در این مطلب در مورد آن و بهترین روش توصیه شده جهت کاهش عوارض ختنه بیشتر توضیح می‌دهیم.

مختصری از تاریخچه ختنه بدانید

تاریخچه ختنه در جهان به گذشته های دور و قبل از یهود بازمی‌گردد. و از جمله عمل هاییست که از زمان های دور رواج داشته و پوست اضافه سر آلت تناسلی برداشته می شود. علت اصلی اینکه بسیاری از مسلمانان، یا در کشورهای دیگر ختنه بسیار انجام می شود، دلایل علمی آن می باشد که جدیدا به آن ها رسیده اند. اینکه بسیاری از آن های معتقد مذهبی هستند، مثلا مسلمانان پسرانشان را قبل از بلوغ و یهودیان در روز هشتم تولد نوزاد، او را ختنه می کنند.

بهترین زمان ختنه چه سنی است؟

قبل از اینکه در مورد خونریزی پس از ختنه صحبت کنیم لازم است در مورد بهترین سن ختنه توضیح دهیم. در مورد زمان ختنه کردن نوزاد همیشه یک اختلاف نظری بین خانواده ها بوده، برخی همان بدو تولد پسرانشان را ختنه می کنند، برخی هم در سنین بالاتر این کار را انجام می دهند، چون فکر می کنند که کودک در سنین پایین تر راحت تر می تواند با این مساله روبرو شود و زودتر بهبودی پیدا کند. در حال حاضر هم پزشکان به این نتیجه رسیده اند که ختنه پسران باید تا سه سالگی انجام شود، زیرا زیر سه سالگی انجام ختنه در یک کلینیک تخصصی ختنه کمتر می تواند عوارض روحی برای کودک به دنبال داشته باشد.

بهترین روش برای کاهش خونریزی پس از ختنه کدام است؟

برای به حداقل رساندن احتمال خونریزی پس از ختنه باید از بهترین روش یعنی ختنه با حلقه استفاده نمود. نحوه انجام آن هم به این صورت است که ابتدا یک حلقه نسبتا تنگ به دور آلت تناسلی نوزاد انداخته می شود، و با نخ به خوبی گره زده می شود. در نتیجه خون به قسمت بالایی نرسیده کم کم آن قسمت سیاه می شود، پس از گذشت 5 تا 7 روز هم قسمت سیاه خواهد افتاد.

خطر خونریزی پس از ختنه چقدر است؟

خونریزی پس از ختنه یکی از خطراتی است که ممکن است به سراغ کودک بیاید. پس باید بعد از ختنه شرایطی فراهم شود که هیچ گونه آسیب و ضربه ای به کودک وارد نشود که منجر به خونریزی شود. پس باید چند روزی کودک را کنترل کنید و شیطنت و بازیگوشی نکند. کودکان تا 24 الی 48 ساعت بعد از ختنه باید استراحت کند. پزشک معالج هم زخم کودک را پانسمان می کند، بعد از گذشت 24 ساعت می توانید پانسمان کودک را باز کنید.

فقط حواستان باشد که کودک را نزد بهترین پزشک متخصص ختنه ببرید تا علاوه بر خونریزی پس از ختنه مشکلات و عوارض دیگری برای آلت تناسلی کودک به همراه نداشته باشد. از جمله این عوارض انسداد مجاری ادراری کودک می باشد. این عارضه باعث تنگی مجاری ادرار و فشار شدید به مثانه می شود. پس حتما در انتخاب پزشک با دقت عمل کنید.

3.7/5 - (26 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی