پوست ختنه گاه چیست؟
آنچه در این مطلب می‌خوانید

پوست ختنه گاه در ختنه کردن نوزاد در واقع کدام قسمت می باشد؟ شاید سوالتان این باشد که چرا پوست ختنه گاه براشته می شود؟ چطور این این جراحی انجام می شود؟

پوست ختنه گاه :

این پوست یک پوششی به سر آلت تناسلی فرد می باشد و مجرای ادراری اش را می پوشاند. این پوست به سر آلت تناسلی توسط لگام متصل است؛ بافتی که پر از عروق می باشد. لگام به شکلی است که بین لایه پوسته خارجی و داخلی می باشد. با ختنه برخی یا همه پوست آلت تناسلی برداشته می شود. کلمه “ختنه” از کلمه لاتین circumcidere می آید(به معنی برش اطراف).

یک بحثی درباره نقش پوسته ختنه گاه ، با عملکردهای ممکن می باشد؛ شامل محافظت از آلت تناسلی به حالت مرطوب، یا افزایش لذت جنسی به خاطر حضور عصب گیرنده. این پوست در ختنه گاه بخشی از میراث فیلوژنتیک می باشد. فرقی نمی کند حتی پستانداران غیر انسانی، یا شامپانزه ها که به طور کامل یا بخشی از آلت تناسلی شان با این پوسته پوشیده شده است.

پوست ختنه گاه چیست؟

مکانیسم عفونت آلت تناسلی :

مطالعات اپیدمیولوژیک نشان داده که ختنه مردان باعث می شود که در معرض خطرات کمتری در رابطه با دستگاه تناسلی باشند. مکانیسم های بیولوژیکی برای این مساله می باشد. بخش زیر پوست، یک محیط گرم و مرطوب است که برخی از عوامل بیماری زا را قادر به پایداری و تکرار می کند. خصوصا زمانی که بهداشت ضعیفی داشته باشد. به طور مثال نشان داده شده است که نوزادانی که ختنه نکرده اند، به احتمال زیاد در معرض عفونت های ادراری بیشتری می باشند. مکانیسم های زیادی هستند که توسط آن، امکان خطر ابتلا به ویروس HIV یا بیماری ایدز در پوسته ختنه گاه می باشد. اول از همه امکان ابتلا به بیماری های آلت تناسلی در مردانی که ختنه نشده اند، بالاتر می باشد. همچنین خطر ابتلا به ویروس HIV بالاست. دوم اینکه این پوسته خطر عفونت ویروس HIV را  مستقیما به بافتی از سطح داخلی آلت تناسلی بالا می برد. در مردانی که ختنه نشده اند، سلول های داخلی پوسته و لگام به طور مستقیم در طی مقاربت وارد واژن شده و اینگونه است که خطر عفونت بالا می رود.

منبع : http://apps.who.int

مطالب مرتبط :

آیا برای ختنه از بیهوشی استفاده می شود؟

آناتومی آلت تناسلی درمردان

2/5 - (2 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی