اگرختنه-نکنیم-چه-می‌شود
آنچه در این مطلب می‌خوانید

اگر ختنه نکنیم چه می‌شود؟ شاید گفتن این که نوزاد را ختنه نمی کنیم، راحت باشد! اما اگر بدانید با انجام ندادن این کار چه آسیب هایی به فرزند پسر خود وارد می کنید، زمینه چه بیماری هایی را برای او در آینده فراهم می کنید، هیچ وقت چنین حرفی را به راحتی نخواهید زد! در ادامه این مطلب کلینیک ختنه نوزادان تهران به این سوال پاسخ می‌دهیم.

اگر ختنه نکنیم چه می‌شود؟

معمولا نوزادان پسری که ختنه نمی شوند، 10 برابر بیشتر نسبت به نوزادان ختنه شده، در برابر عفونت های کلیوی، مثانه و مجاری ادرار قرار می گیرند. هر چه نوزاد کوچکتر باشد، خطر این عفونت ها چند برابر و بیشتر می باشد. وقتی هم که نوزاد دچار عفونت شود، اولین چیزی که سراغش می آید، تب به همراه درد کلیه، درد و عفونت خونی می باشد.

تحقیقات نشان می دهد، احتمال این عفونت ها در طول زندگی برای مردانی که ختنه نشده اند، 4 برابر بیشتر از مردانیست که ختنه شده اند. محققان استرالیایی طبق تحقیقاتی که انجام داده اند، به این نتیجه رسیده‌اند که عفونت های مجاری ادراری و کلیوی نوزادان در سال های اول زندگی بسیار بیشتر می باشد.اما در بزرگسالی شاید کمتر دیده شود.

نظر دکتر ختنه این مورد چیست؟

در پاسخ به این سوال که اگر ختنه نکنیم، چه می‌شود؟ دکتر امیربهتاش امیری متخصص کودکان و دکتر ختنه تهران بیان می کنند که هنوز هم با این وجود، و با تمام این توضیحات، اختلافات بسیاری بین مخالفان و موافقان این امر می باشد.

برخی پزشکان روزهای اول تولد را به والدین توصیه می کنند، اما والدین به خاطر جنبه عاطفی آن، این کار را موکول به ماه های بعد می کنند. چون فکر می کنند عملی سنگین برای نوزاد خواهد بود. پیشنهاد می‌شود یک تا سه ماهگی را برای انجام این جراحی انتخاب کنید.

البته ناگفته نماند که با موکول کردن این زمان به سال‌های بعد، نیاز به بیهوشی را هم بیشتر می کند. این موضوع هم هزینه بردار است و هم استراس زاست. چون در صورتی که کودک در سنین بالاتر دچار آلرژی یا مشکلاتی از این قبیل باشد، کار برای بیهوش کردن او سخت تر می شود.

در پروسه جراحی، به گفته پزشک ختنه تهران میزان باقی مانده پوست و مخاطی که بعد از عمل ختنه می ماند، باید بین 3 تا 5 میلی متر باشد. اگر این مقدار بیشتر یا کمتر باشد، برای نوزاد ایجاد عارضه می کند و متاسفانه به خاطر انجام آن توسط افراد غیر مجرب، اتفاق هم افتاده است.

علل بروز عوارض ختنه چیست؟

پزشک متخصص کودکان اظهار دارد که شایع ترین عوارض ختنه در لحظات اول خونریزی و در دراز مدت، تنگی دهانه مجاری ادراری می آورد که این عوارض هم با روش حلقه، هم با روش جراحی یا بخیه نیز می تواند اتفاق بیفتد.

اگر هم در بین مردم می شنوید که برخی نوزادان به تنگی دهانه مجاری ادراری دچار شده اند، یکی از علل را بیان کردیم، علت دیگر مراقبت های نادرست بعد از ختنه می باشد. برخی والدین نوزادان خود را بعد از ختنه سریع پوشک می کنند، که قابل توجه باشد، آلت نوزاد باید تا 4 ماه با پماد A.D و وازلین به طور مرتب چرب شود. تا یک ماه باید این کار صبح و شب به همراه 30 سی سی اب ولرم جوشانده به کودک خورانده شود تا ادرارش رقیق شود. این کار باعث جلوگیری از سوختگی و تنگی مجاری ادراری نوزاد می شود.

در پایان و در پاسخ به سوال اگر ختنه نکنیم چه می‌شود؟ باید بگوییم که احتمال بروز عوارض ختنه در صورت انجام این جراحی در کلینیک تخصصی ختنه نوزادان بسیار پایین است. بنابراین توصیه می‌شود برای پیشگیری از بروز بیماری‌های ناشی از ختنه نشدن بهتر است نوزاد را در ماه های ابتدایی تولد ختنه کنید.

4.8/5 - (161 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی