ختنه کردن نوزادان پسر | کلینیک ختنه نوزادان تهران | دکتر امیر بهتاش امیری
آنچه در این مطلب می‌خوانید

ختنه کردن نوزادان پسر تازه متولد شده یک تصمیم خانوادگی است نه یک مساله پزشکی. شاید با خواندن این مطلب متعجب شوید اما به شما پیشنهاد می‌کنیم آن را تا انتها بخوانید.

چرا ختنه کردن نوزاد پسر یک تصمیم خانوادگی است؟

تقریبا دو سوم پسرانی که در آمریکا هستند، با تعدادی متغیر به نسبت دین و قوم های خاص هستند که ختنه شده اند. اما بسیاری تصمیمشان را به صورت شخصی گرفته اند. چطور تصمیم می گیرید؟

چند تا مزایای بالقوه پزشکی در ختنه کردن می باشد که در خطر عفونت ادراری کمی می باشد. خصوصا بیماری های منتقله جنسی در مردان، و سرطان آلت تناسلی. گرچه همه این مشکلات رایج نیستند، (به عنوان مثال، تنها حدود یک درصد از همه پسرانی که مبتلا به عفونت ادراری می باشند)، بنابراین خطر یکی از این مشکلات غیر متداول را بسیار کاهش می دهد، در مقابل مزایای بسیار آن.

علاوه براین، یک آلت ختنه نشده به راحتی می تواند مراقبت شود و تمیز نگه داشته شود، بنابراین بهداشت دلیلی برای ختنه نمی باشد.

آیا ختنه کردن نوزادان پسر درست است؟

سوالات زیر را از خودتان بپرسید :

  • در کل چه احساسی نسبت به مسئله ختنه کردن نوزادان پسر دارید؟
  • آیا پدر پسر ختنه شده یا نه؟ آیا فکر می کنید مهم است اگر آلت تناسلی پسر به نظر مشابه یا متفاوت از بقیه باشد؟
  • فرهنگ و مذهب دلایلی هستند که کودکتان را ختنه کنید یا نه؟ آیا چنین مساله ای برای خودتان و خانوده تان مهم است؟
  • در نهایت بعد از همه این هایی که گفته شد و انجام شد، قلبتان در این باره چه می گوید؟

آیا شما هم ختنه کردن را انتخاب می‌کنید؟

اگر شما هم آن دسته از افرادی هستید که ختنه کردن نوزادان پسر را اقدامی صحیح می‌دانید و آن را انتخاب می‌کنید به این نکات توجه بفرمایید:

  • باید در چند هفته اول زندگی پسرتان انجام شود.
  • مطمئن شوید که توسط یک شخص حرفه ای انجام شود. در برخی جاها متخصص زنان انجام می دهد که در بیمارستان انجام می شود. در بقیه، متخصص اطفال انجام می دهد. (بعضی مذاهب طی یک مراسم معناداری انجام می شود، یا توسط یک پزشک آموزش دیده یا آموزش ندیده)

مهم ترین سوالات ختنه چیست؟

سوالات زیر را قبل از انجان ختنه از خودتان بپرسید:

  1. ختنه چه موقع و چطور باید انجام شود؟
  2. خطرات بالقوه ختنه چه می باشد؟ چه اتفاقاتی ممکن است رخ دهد؟
  3. چه مراقبت هایی باید بعد از ختنه صورت گیرد؟
  4. کنار آمدن با دردی که پسرتان میکشد.

در پاسخ به سوال آیا ختنه درد دارد؟ باید بگوییم گرچه بیمارستان ها از بی حسی موضعی استفاده می کنند اما درد ختنه اجتناب ناپذیر است. ممکن است بیمارستان استامینوفن به مدت 24 ساعت بعد از جراحی تجویز کند. شاید هم برای کاهش درد گفته شود که در طی ختنه چیز شیرینی داده شود تا نوزاد بمکد. اما در مطالب بعدی در مورد اینکه ختنه در بیمارستان اقدام صحیحی نیست بحث خواهیم نمود. و با دلایل پزشکی به شما توضیح خواهیم داد که بهترین سن ختنه یک تا شش ماه و بهترین روش ختنه کردن نوزادان پسر ختنه با حلقه است. مطالعه مطالب این سایت را از دست ندهید.

منبع : http://www.webmd.com

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی