علت رواج ختنه در اروپا 
آنچه در این مطلب می‌خوانید

ختنه یک جراحی سریع وو راحت استو تنها چند دقیقه زمان میبرد. جراحی ختنه هم در بیمارستان و هم در منزل , بعد از گذشت چندروز یا یک هفته می تواند انجام گیرد.گاهی اوقات این عمل در سنین بالاتر انجام میشود.

در این عمل پوست ختنه گاه برداشته می شود و قبل از اینکه این قسمت را باند بپیچند کمی وازلین روی آن می گذارند .عوارض نادری ممکن است پیش بیاید از قبیل:

  • خونریزی
  • انسداد مجرای ادرار
  • عفونت یا کاهش سرعت بهبود
  • از بین بردن بخش زیاد یا کمی از پوست ختنه گاه

 

چرا بعضی از پسران ختنه را انجام وبعضی ها این عمل را انجام نمی دهند؟

پاسخ به این سوال کاملا واضح است خانواده ها برای انجام دادن یا ندادن این عمل تصمیم گیرنده هستند درنتیجه همه پسران این عمل نخواهند شد بسته به اعتقادات خانوادگی هر نوزاد. مواردی که می توانند تصمیم پدر و مادر را تحت تاثیر قرار دهند, عبارتند از:

  1. اعتقادات مذهبی یا فرهنگی, این عمل یک نوع از آداب مدهبی اسلامی و یهودی می باشد.
  2. باورهای اجتماعی: پدر و مادر نوزاد تازه متولد شده به علت نگرانی هایی در رابطه با ظاهر آلت تناسلی فرزندشان با سایر اعضای خانواده , این عمل را انجام می دهند.
  3. احساس ترس بابت خطرات احتمالی این عمل
  4. دلایل پزشکی: خطر ابتلا به برخی سرطان ها و عفونت ها را کاهش می دهد.

ختنه چگونه و به چه دلایلی انجام می شود؟

چرا من این جراحی را انجام نداده ام؟

به دلایل زیادی می توان اشاره کرد تا دلیل این موضوع را روشن و آشکار سازیم: ممکن است شما با یک اختلال خونریزی مانند هموفیلی متولد شده باشید و یا اینکه با مشکلاتی در قسمت پوست ختنه گاه یا آلت تناسلی مواجه شده باشید که در این صورت جراحی برای شما توسط پزشک توصیه نمی شود. گاها هم دیده می شود که علت انجام نشدن این نوع جراحی در پسران , عدم احساس نیاز والدین به اینکار بوده است .

 

http://teens.webmd.com/boys/circumcision-faq

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی