ختنه و تاریخچه آن در جهان
آنچه در این مطلب می‌خوانید

ختنه یکی از قدیمی ترین و رایج ترین عمل ها در بین تمام جراحی ها است. تصمیم انجام شدن یا نشدن این عمل, تحت تاثیر دلایل مذهبی, اجتماعی, پزشکی و فرهنگی است. در این مقاله به بررسی حقایق مورد نیاز و علت اصلی انجام این جراحی می پردازیم.

حقایق بسیار مهم در این جراحی:

  • یکی از جالب ترین نکات کلیدی درباره ختنه این است که برخی از پژوهشگران معتقدند ختنه برای اولین بار حدود 15.000 سال پیش انجام شده است.
  • ختنه کردن یک کودک فقط 5-10 دقیقه زمان لازم دارد.
  • حدود 30% از تمام مردان روی زمین این عمل را کرده اند.
  • مشکلات خاص آلت تناسلی آقایان با ختنه کردن از بین خواهد رفت.
  • این جراحی خطر ابتلا به ایدز و حتی انتقال آن را تا حد زیادی کاهش می دهد.
  • دوره بهبودی در بزرگسالان حدود حدود 2 الی 3 هفته طول می کشد.
  • جراحی در بزرگسالان حدود یک ساعت زمان میبرد.
  • این عمل بین گروههای مذهبی اعم از یهودیت, اسلام و دیگر ادیان طرفدار زیادی دارد.

ختنه چیست؟

سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرد که حدود 30% از کل مردان جهان این عمل را انجام داده اند. از این آمار, حدود 70% آنها مسلمان هستند. جالب است بدانید براساس نتایج بیرون آمده از مراکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC), در سال 2010 حدود 58% از نوزادان امریکایی ختنه شده اند.

ختنه و تاریخچه آن در جهان

این جراحی بعد از تولد در اسرائیل, ایالت متحده و در مناطق شرق میانه , آسیای مرکزی و غرب افریقا بسیار طرفدار دارد. اما نرخ آماری این عمل در کانادا و استرالیا رو به کاهش است و حتی در سراسر اروپا و امریکای لاتین و هم چنین جنوب افریقا این عمل به ندرت دیده می شود. دلایل مختلفی برای این تفاوت آماری وجود دارد, اما یکی از اصلی ترین عوامل آن دین است. اختلافات در فواید این عمل هم یکی از علل اصلی می باشد. جراحی های غیر مذهبی در جهان غرب رو به کاهش است. در امریکا, با افت آماری 68% در سال 1979 نسبت به 58% در سال 2010  مواجه شده ایم.

www.medicalnewstoday.com

 

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی