تحقیقات آکادمی اطفال امریکا برروی ختنه
آنچه در این مطلب می‌خوانید

ختنه یک مراسم مذهبی یا فرهنگی برای بسیاری از خانواده های یهودی و اسلامی و نیز برخی از قبایل بومی در آفریقا و استرالیا است.

ختنه هم چنین می تواند یک امر مهم برای رعایت بهداشت, سنت خانواده و یا پیشگیری های بهداشتی تلقی شود. ناگفته نماند که در برخی موارد این عمل توسط پزشکان توصیه می شود, به عبارت دیگر این جراحی گاهی اوقات خاصیت درمانی دارد به طور مثال زمانیکه پوست ختنه گاه تنگ باشد و به سختی به عقب کشیده شود.

جالب است بدانید در بخش های خاصی از افریقا, این جراحی به پسران بزرگ و مردان توصیه می شود تا از احتمال ابتلا به هرگونه بیماری های مقاربتی جلوگیری شود. آکادمی اطفال آمریکا(AAP) گفته است که مزایا و فواید این عمل خیلی بیشتر از معایب آن است. هرچند که این آکادمی اطفال این عمل را برای همه نوزادان توصیه نمیکند. اما به طور کلی تصمیم را به عهده خانواده ها گذاشته است و هیچ گونه اجبار پزشکی به والدین نمی کند.

خواص درمانی ختنه :

  • بهداشت راحت تر: انجام این روش باعث می شود که شستشوی آلت تناسلی آسان تر شود هرچند شستشوی پوست ختنه گاه کار سختی نیست اما انجام این عمل باعث می شود بهداشت تا حدی زیادی رعایت شود.
  • کاهش ابتلا به عفونت ادراری : به طور کلی خطر ابتلا به عفونت در مردان بسیار کم است اما این آمار در افرادی که ختنه میشوند کمتر از سایرین می باشد. عفونت در اوایل زندگی می توان منجر به مشکلات کلیوی شود.
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی: هرچند که رعایت مسائل ایمنی در رابطه جنسی امری ضروری است ولیکن مردانی که این جراحی را از قبل انجام داده اند در معرض کمتر خطراتی چون بیماری های ایدز و… قرا میگیرند.
  • پیشگیری از مشکلات آلت تناسلی: به طور کلی مردانی که این عمل را انجام نمی دهند با مشکلاتی نظیر عدم توانایی در جمع کردن پوست ختنه گاه به سمت عقب مواجه می شوند. که همین امر سبب التهاب سر آلت تناسلی مردان می شود.

تحقیقات آکادمی اطفال آمریکا بر روی ختنه

 

http://www.mayoclinic.org/tests-procedures/circumcision/basics/why-its-done/prc-20013585

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی