عوارض ختنه نکردن
آنچه در این مطلب می‌خوانید

قبلا در رابطه با اینکه با ختنه نکردن نوزاد چه مخاطراتی او را تهدید خواهد کرد، صحبت کردیم.

در واقع با ختنه نکردن نوزاد فقط عفونت دستگاه ادراری و بسیاری از بیماری های عفونی دیگر را برایش به همراه خواهید آورد. یکی از همین بیماری هایی که نوزاد را در آینده تهدید خواهد کرد، بالانیت می باشد. برای اینکه بفهمید در صورت ختنه نکردن چه علائمی این بیماری را به دنبال دارد ، به ادامه توجه کنید.

علت بالانیت :

اگر آلت تناسلی تمیز نگه داری نشود، شانس اینکه عفونت بالاتر رود؛ البته به غیر ختنه نکردن که عامل موثری در این بیماری می باشد، بهداشت نیز مسئله مهمی محسوب می شود. از یک صابون ملایم باید استفاده کرد. به خاطر اینکه مواد شیمیایی ممکن است پوست آلت تناسلی را تحریک کند و بالانیت را بیشتر کند.

همچنین در صورتی که فرد دیابتش را تحت کنترل نداشته باشد، ممکن است این بیماری بدتر شود. باکتری ها هم دیگر عاملی هستند که منجر به عفونت می شوند. باید مطمئن شد بعد از استفاده از سرویس بهداشتی آلت تناسلی تمیز می شود. عامل بعدی به خاطر آرتریت می باشد که با نام آرتریس هم می شناسند، یا سندرم ریتر، که می تواند باعث روی مفاصل و چشم ها تاثیر بگذارد. برخی داروها هستند که می توانند منجر به واکنش های آلرژیک شوند که باعث بالینیت می شوند، مثل تتراسایکلین یا داروهای دارای آسپرین.

در صورتی هم که فرد دچار اضافه وزن باشد، یا شرایطی که بدن آب را دفع نمی کند، یا بیماری های قلبی، کلیه، و کبد، همه موثر می باشند.

عوارض ختنه نکردن

در صورتی که علائم زیر دیده شد باید سریعا به پزشک مراجعه کرد :

قرمزی، تورم، درد، خارش، یا ترشح از نوک آلت تناسلی از جمله علائم این بیماری می باشند. به خاطر جرمی که زیر پوست مرده جمع می شود، منجر به ترشح می شود. اگر به طور مرتب یا روزانه شستشو نشود و تمیز نشود، اسمگما را تشکیل می دهد و باعث بوی بدی می شود.

اگر بدتر شد، و زمانی که فرد ادرار می کند، یا موقع رابطه جنسی، درد داشت، باید بیشتر نگران شد. زیرا ممکن است فرد به خاطر این بیماری هیچ وقت نتواند لذت جنسی را تجربه کند.

در اکثر موارد پزشک تشخیص می دهد، آن هم با علائمی که بیمار شرح می دهد. حتی شاید آزمایش هم کند تا مطمئن شود. مثل آزمایش گلوکز سرم به جهت نمایش قند یا دیابت، آزمایش آزمایشگاهی از ترشحات، آزمایش برای اینکه شاید بیماری منتقله جنسی هم باشد، و آزمایشی برای شرایط پزشکی که باعث بالینیت می شود.

منبع : http://www.webmd.com

مطالب مرتبط :

نشانه ترشحات زردرنگ بعد از ختنه چیست؟

ختنه کردن نوزاد از عفونت ها جلوگیری می کند!

ختنه کردن یا نکردن؟ کدامیک بهتر است!

2/5 - (1 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی