بهترین سن ختنه نوزاد
آنچه در این مطلب می‌خوانید

بهترین سن ختنه نوزادان

ختنه یک مساله بحث برانگیزی می باشد که بین پزشک و والدین مشترک است. اما سوالی که بین والدین مشترک است این است که بهترین سن ختنه چه زمانی است؟ خصوصا برای نوزادان بهترین سن ختنه را چه موقع می‌توان دانست؟

بهترین زمان ختنه برای نوزاد

بهترین زمان برای ختنه بین 24 و 72 ساعت اولیه تولد نوزاد می‌باشد. پزشکان قبل از آن را توصیه نمی‌کنند، زیرا کمک زمینه هر بیماری را دارد. بهترین سن ختنه یا زمان ختنه همین زمانی است که برایتان مطرح کردیم. با مراجعه نزد یک متخصص اطفال یا پزشک خانوادگی می‌توانید انجام دهید.

بهترین سن ختنه

در اولین روزهای بعد از تولد، نوزادان خونریزی کمی دارند، و در طی ختنه هم کم‌تر گریه و زاری می‌کنند. خیلی سریع هم بعد از تولد رگ‌های خونی‌شان در اطراف آلت تناسلی رشد می‌کند و پوست ختنه گاه تغییر می‌کند و شروع به رشد در اطراف و سر آلت تناسلی می‌کند. هر چه بیشتر صبر کنید، خطر بیشتری کودکتان را تهدید می‌کند. زیرا نیاز به بخیه می‌باشد تا از خونریزی جلوگیری شود.

زمانی که نوزاد 2 الی 3 هفته‌اش می‌باشد، آگاهی بیشتری نسبت به هر ناراحتی از جراحی دارد. از نظر فنی هیچ تفاوتی بین انجام ختنه روی نوزاد شش‌ماهه و نه‌ماهه نیست. حتی یک نوزاد یک ماهه هم درد زیادی تحمل می‌کند.

به خاطر دردی که نوزاد از ختنه در سن دوهفتگی می‌کشد، پزشکان توصیه می‌کنند بی‌حسی بعد از این سن روی نوزاد اعمال شود. اکثر پزشکان علاقمند به انجام این جراحی روی هر نوزادی زیر 5 سال نیستند.

منبع : http://www.justthefactsbaby.com

مطالب مرتبط :

آیا ختنه از سرطان پروستات جلوگیری می کند؟

ختنه مردان جهت پیشگیری از بیماری ایدز

ختنه عاملی برای جلوگیری از هرپس ژنیتال

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی