ختنه چگونه و به چه دلایلی انجام می شود؟
آنچه در این مطلب می‌خوانید

ختنه کردن در طول تاریخ به یک موضوع به شدت مورد بحث تبدیل شده است.افرادی هستند که به شدت با این عمل مخالفت می کنند ودلایلی را هم ارائه داده اند, ولی از آن سوی هم تعداد موافقین با این جراحی بسیار زیاد است. اعتقادات مذهبی یا وابستگی های فرهنگی در تصمیم گیری برای ختنه نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند و موجب آسان تر شدن تصمیم گیری برای اینکار می شوند.

بااین حال, برای کسانی که هنوز هم برای این امر تردید دارند تصمیم گیری بسیار دلهوره آور است. در نتیجه اطلاعات علمی دقیق در این باره بسیار مهم و ضروری می باشد. در تلاش برای کاهش این روند, مقامات بهداشتی در ایالات متحده در ماه گذشته یک بیانیه از دستعورالعمل ها و تحقیقاتشان را در راستای اینکه ختنه کردن فواید بیشتری نسبت به خطرات احتمالیش دارد, صادرکرد.

جالب است بدانید که در آیین یهودی فرزندان نوزاد در روز هشتم از تولدشان توسط پزشک متخصص اطفال که به آن موهل می گویند ختنه میشوند و جالب است بدانید ختنه در ایین یهودی “BRIS” نام دارد.

آیا ختنه هنوز هم دردنیای امروز مورد نیاز است؟

این عمل معمولا در بیمارستان یک یا دو روز بعد ازتولد نوزاد انجام میشود و بد نیست بدانید که درغرب این کار توسط متخصص زنان انجام می شود. اکثر بیماران از درد بعد از این عمل می پرسند که باید گفت متاسفانه جواب مثبت است و با درد همراه است تا بهبودی کامل حاصل شود. البته در حین عمل فرد هیچ گونه دردی را حس نخواهد کرد چرا که آلت تناسلی بی حس می شود ولیکن همانند سایر جراحی ها بعد از آن با کمی درد همراه است.

باید به این نکته توجه داشت که بعضی از دردهای کوتاه مدت برای سلامتی در طول زندگی لازم است. به طور مثال انجام واکسیناسیون یک مثال واضح و بسیار مفید برای این مورد است. در دنیای امروز با پیشرفت علم و تکنولوژی می توانیم فواید بیشتر و دقیق تری از این عمل را دریافت کرد که در تصمیم گیری کمک بزرگی به بشر خواهد کرد.

www.chicagoparent.com

1/5 - (1 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی