آیا ختنه برای نوزادان انتخاب درستی است؟
آنچه در این مطلب می‌خوانید

اینکه ختنه یک تصمیم خانوادگی می باشد نه پزشکی ممکن است بسیاری از خانواده ها را متعجب کند. آمار نشان می دهد که حدود دو سوم از نوزادان در ایالت متحده ختنه می شوند که تعداد این نوزادان بسته به نوع گروه های مذهبی و قومی خاص که در آن به دنیا می آیند, متفاوت است.

اما برای بسیاری از افراد انجام دادن ختنه یک تصمیم شخصی و فردی می باشد. حال این سوال مطرح می شود که شما چه انتخابی خواهید کرد؟

برای بدست آوردن پاسخ منطقی تر بهتر است بدانید که برخی از مزایای پزشکی بالقوه این عمل شامل کاهش میزان عفونت های دستگاه ادراری در پسران, کاهش چشمگیر عفونت های جنسی در مردان و کاهش خطر ابتلا به سرطان آلت تناسلی می باشد. بااین حال, تمامی این مشکلات نادر هستند. به طور مثال, تنها یک در صد از کل پسران دچار عفونت ادراری می شوند. بنابراین, کاهش خطر ابتلا به مشکلی که بسیار نادر است شاید یکی از مزایای بالقوه به حساب نیاید. علاوه براین, آلت تناسلی افرادی که این عمل روی آنها انجام نشده برای مراقبت های بهداشتی کار آسانی است پس می توان نتیجه گرفت که بهداشت دلیل مهمی برای انجام این عمل تلقی نمی شود.

آیا ختنه برای نوزادان انتخاب درستی است؟

آیا ختنه برای فرزند شما مناسب است؟

از خودتان سوالات زیر را بپرسید:

  1. به طور کلی در مورد این جراحی چه احساسی دارید؟
  2. آیا پدر بچه عمل را انجام داده است یا خیر؟
  3. آیا ازنظر شما حالت ظاهری آلت تناسلی فرزندتان می بایست شبیه دیگر مدل های مذکر خانواده باشد یا خیر؟
  4. آیا دلایل فرهنگی و مذهبی تنها محرک شما برای اینکار است یا دلایل علمی دارید؟
  5. و در اخر قلبتان چه چیزی را تصدیق می کند انجام دادن این کار برای نوزاد یا انجام ندادن این عمل؟

چناچه تصمیم به ختنه کردن فرزند خود گرفتید , حتما اینکار را در فاصله یک هفته تا ده روز پس از تولد او انجام دهید تا سختی کار برای نوزاد شما در کمترین حالت باشد و بهبود او سریع تر حاصل شود.

 

http://www.webmd.com/parenting/baby/what-about-circumcision

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی