رابطه جنسی و ختنه مردان
آنچه در این مطلب می‌خوانید

همانطور واژه ختنه از نامش پیداست در زبان انگلیسی به آن Circumcision یا خیتان می باشد.

در ابتدا ختنه در مصر باستان مرسوم بوده است. بعدها به دستور حضرت موسی، همه مردان بنی اسرائیل ختنه شدند. عمل و انجام ختنه یا خیتان در ادیان اسلام و یهود جز واجبات می باشد، و یکی از اصول تعیین کننده در اهل دین می باشد.

در ایران هم که در گذشته به صورت سنتی عمل خیتان یا ختنه انجام می شده است، خصوصا در سنین خردسالی یا نوزادی، امروزه باید این کار توسط متخصص کودکان انجام شود. به تازگی در شهرهایی هم که به صورت تخصصی در زمینه ختنه فعالیت دارند، این کار را در کلینیک تخصصی ختنه انجام می دهند. بعد از آن هم به رسم برخی خانواده ها، برای کودک پسری که ختنه شده است، جشن ختنه سوران می گیرند.

امروزه از چه تکنیک هایی برای ختنه کردن استفاده می شود؟

استفاده از روش حلقه یا رینگ یا Plastibell

این روش، یکی از متداول ترین روش های ختنه کردن می باشد. به این صورت که حلقه پلاستیکی را روی نوک آلت تناسلی کودک قرار می دهند. سپس بر روی حلقه با نخ گره می زنند، 5 تا 10 روز به همین حالت باید بماند. بعد از در نهایت پوست بالای نخ سیاه می شود با حلقه پلاستیکی می افتد. معمولا چنین روشی را قبل از چهارماهگی انجام می دهند.

ختنه کودکان در کلینیک ختنه

ختنه با جراحی یا بریدن و دوختن پیش پوست

اگر والدین انجام ختنه نوزاد را در چند ماه اول انجام ندهند، جراح بعد از 6 ماهگی باید از روش جراحی و دوختن ختنه استفاده کند. بعد از اینکه جراحی صورت گرفت، باید حتما به محل زخم توجه داشت و به درستی از آن مراقبت کرد. در صورتی که از محل زخم چند قطره خون آمد، جای نگرانی نیست. اما در صورت خونریزی زیاد، باید هر چه زودتر پزشک متخصص اطفال را در جریان گذاشت تا از خونریزی جلوگیری شود. اگر ترشحات سفیدرنگ از محل ختنه دیده شد، باید والدین محل زخم را با آب و صابون بشویند و در معرض هوای آزاد بگذارند. می توان از روش سنتی که بریدن پوست و بانداژ محکم می باشد، استفاده کرد و سپس بخیه زد. اما در روش های جدیدتر یعنی پلاستیبل این کار را راحت تر کرد. برای انجام این کار از بی حسی موضعی استفاده می شود.

چرا باید ختنه در کلینیک تخصصی ختنه انجام شود؟

اینکه توصیه می شود حتما ختنه باید توسط یک پزشک باتجربه صورت گیرد، به دلیل جلوگیری از هرگونه عارضه ای بعد از جراحی می باشد. همچنین پزشک متخصص اطفال توصیه های بهداشتی لازم را به والدین می کند و همین می تواند برای مراقبت های بعد از پروسه ختنه بسیار کمک کننده و خوب باشد.

در ضمن در صورت بروز هرگونه مشکلی، می توان با کلینیک تماس گرفته و با پزشک مربوطه مشورت کرد.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی