حضور والدین برای ختنه ضروری است؟ | دکتر امیری
آنچه در این مطلب می‌خوانید

حضور والدین برای ختنه ضروری است؟ این سوالی است که ذهن برخی والدین نوزادان پسر را به خود مشغول می‌کند. در ادامه در این خصوص توضیح می‌دهیم.

آیا حضور والدین برای ختنه ضروری است؟

جواب باید بگوییم که والدین می توانند و اجازه دارند در حین جراحی بالای سر فرزندشان باشند. البته در صورتی که مایل هستند. جهت اینکه فرزندشان را آرام کنند و نزدیک به خود نگه دارند. شاید هم دوست داشته باشند یا یک لالایی گفتن فرزندشان را آرام کرده و کمک کنند تا در آرامش باشد. با تکان دادن آرام نوزاد و سپس شیر دادن به او می توان این موقعیت امن و آرام را برای او فراهم کرد.

چه کسی ختنه کردن نوزاد را انجام می دهد؟

حال که به سوال آیا حضور والدین برای ختنه ضروری است؟ پاسخ دادیم لازم است کمی در خصوص کلینیک ختنه و دکتر ختنه صحبت کنیم ختنه معمولا توسط یک جراح اطفال یا جراح عمومی انجام می شود، هرچند یک متخصص زایمان هم می تواند چنین جراحی را انجام دهد. به این معنی نیست که حتما باید در بیمارستان جراحی انجام شود، می تواند در یک کلینیک بسیار بهداشتی و خوب انجام شود. پیشنهاد می‌گردد این جراحی برای فرزند دلنبندتان در کلینیک‌های تخصصی ختنه توسط پزشکان متخصص ختنه که تجربه طولانی در تعداد زیادی ختنه موفق دارند انجام شودقبل از اینکه ختنه کردن نوزاد انجام شود، چه آمادگی هایی لازم است؟

قبل از انجام ختنه باید پوشک نوزاد تعویض شود و تمیز شود تا آماده جراحی شود. جدای آن، نیاز نیست آماده سازی خاصی انجام دهید. تنها خوب است یک ساعت قبل از انجام ختنه او را شیر دهید.

بعد از ختنه چه اتفاقی می افتد؟

بعد از اینکه ختنه انجام می شود، نوزاد درد، حساسیت و تورم دارد. زمانی که جایش را عوض می کنید، مطمئن شوید که آلت تناسلی بیرون باشد. تا مطمئن شوید پوشک چقدر با آلت تناسلی اش تماس دارد. برای اینکه درد را کمتر کنید، می توانید از پمادایی استفاده کنید تا التهاب آن را کم کند. تقریبا 10 روزی طول می کشد تا زخم التیام یابد. فقط حواستان باشد اگر علامی از عفونت مانند تورم طولانی مدت در ناحیه زخم دیدید، حتما به پزشک مراجعه کنید. با مطالعه این مطلب به این نتیجه خواهید رسید که حضور والدین برای ختنه ضروری است.

منبع : https://www.babycenter.com

مطالب مرتبط :

پنج دانستیه مهم که درباره ختنه نمی دانید!

تسریع فرآیند بهبود در ختنه

ختنه و درد نوزادان

4.2/5 - (8 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی