دلایل ارائه شده برای ختنه نوزادان
آنچه در این مطلب می‌خوانید

اگر خداوند متعال نمی خواست که مردان “پوست ختنه گاه” داشته باشند، پس چرا آن را خلق کرد؟ (که در اثر ختنه کردن می بایست پوست دور آلت برداشته شود.)

ختنه به جهت فواید و آثار مثبت آن در برخی ادیان مثل اسلام واجب شده است بعضی از از آثار و فواید ختنه مردان عبارتند از: پیشگیری از ابتلای نوزادان و شیرخواران به عفونت‌های دستگاه ادراری ،جلو گیری از ابتلا به سرطان، پیشگیری از ایدز و…است. در باره علت آفرینش این عضو باید گفت: وجود این عضو در قبل از تولد نوزاد باعث خواهد شد که آن قسمت از جنین حفظ گردد، اگرچه پس از تولد عضو زایدی محسوب می گردد ،مانند: بند ناف بچه که پس از تولد بریده می شود. همچنین فواید دیگری که با پیشرفت علم روشن خواهد شد.

ختنه (circumcision) عملی است که توسط آن قسمتی از پوست آلت مردانه که تا جلو کلاهک کشیده شده (پیش پوست) برداشته می شود. انجام ختنه به جهت فواید و آثار مثبت آن در برخی ادیان مثل اسلام واجب شده است. این عمل در بین مردم اروپا و آمریکا رواج دارد و باید علت آن ‌را در فواید علمی ختنه کردن جستجو کرد.

مهم‌ترین فایده ختنه، پیشگیری از ابتلای نوزادان و شیرخواران به عفونت‌های دستگاه ادراری و عوارض بسیار خطرناک آن باشد. عوارضی که ممکن است باعث ازبین رفتن بافت کلیوی و نهایتاً نارسایی کلیوی شود. در بررسی‌های انجام شده مشخص شده است که 75 درصد اطفال زیر سه ماه دچار عفونت ادراری، پسر هستند و 95 درصد این پسرها ختنه نشده بوده اند. بنا براین باید بگوییم که اگر نوزاد پسری ختنه نشود، شانس مبتلا شدن به عفونت ادراری در سال اول عمرش 10 برابر افزایش می‌یابد. بهترین کاری که برای پسر بچه ختنه نشده دچار عفونت ادراری، می توان انجام داد، ختنه کردن اوست. ختنه در دوران بزرگسالی نیز فوائد بسیاری دارد. از جمله اینکه باعث کاهش احتمال ابتلای فرد به ایدز می شود. این فایده ختنه آن‌قدر مورد توجه قرار گرفته که در کشورهای آفریقایی به عنوان یکی از روش‌های پیشگیری از ایدز مطرح است، چرا که ثابت شده است، اگر 10 ختنه در یک جامعه انجام شود از ابتلای یک نفر به ایدز پیشگیری می شود.این همه دلایل مختلف برای وجود پوست ختنه گاه در ابتدای آفرینش پسران و ختنه کردن پسران پس از به دنیا آمدن در سنین نوزادی یا کودکی یا حتی بزرگسالی تمامی انچه باید بدانیم را باز گو میکنند.

 

2.5/5 - (2 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی