سرطان آلت تناسلی در مردان
آنچه در این مطلب می‌خوانید

سرطان آلت تناسلی مردان چیست؟!

سرطان آلت تناسلی مردان یک بیماری است که در آن سلول های بدخیم در بافت آلت تناسلی مردان تشکیل می شود. آلت تناسلی مردان یک بخش میله ای شکل دارد که محل خارج کردن اسپرم و ادرار می باشد. این بخش شامل دو نوع بافت نعوظ می باشد(بافت اسفنجی که رگ های خونی دارد و با خون پر می شود تا یک ارکتیل یا نعوظ را بسازد) :

کورپورا کاورنوسا : دو ستون بافت ارکتیل که به آلت تناسلی فرم می دهد.

کورپوس اسپانگیوسام : یک ستون تکی از بافت ارکتیل که بخش کوچکی در آلت تناسلی را تشکیل می دهد. کورپوس اسپانگیوسام با مجاری ادرار احاطه شده (لوله ای که از طریق آن ادرار و اسپرم خارج می شود)

ویروس پاپیلوم انسانی ممکن است خطر ابتلا به سرطان آلت تناسلی را افزایش دهد. هر چیزی که احتمال ابتلا به این بیماری را زیاد می کند، عاملی خطرزا به حساب می آید. داشتن یکی از این عوامل خطرزا به این معنی نیست که مبتلا به سرطان می شوید، حتی نداشتن این عوامل هم به این معنی نیست که هیچ وقت مبتلا به سرطان نشوید. عوامل خطری که برای سرطان آلت تناسلی مردان می باشد به شرح زیر است :

سرطان آلت تناسلی مردان

ختنه کردن می تواند به جلوگیری از عفونت های انسانی مثل پاپیلومای انسانی کمک کند. ختنه عمل جراحی است که پزشک بخشی یا همه پوست ختنه گاه را از آلت تناسلی بر می دارد. بسیاری از پسران بلافاصله بعد از تولد ختنه می شوند. مردانی که هنگام تولد ختنه نشده اند، بیشتر در خطر ابتلا به این نوع سرطان می باشند.

دیگر عوامل خطرزایی که باعث ابتلا به این بیماری می شود شامل :

  1. 60 ساله بودن یا پیرتر.
  2. داشتن فیموز(شرایطی که در آن پوست ختنه گاه نمی تواند از سر آلت تناسلی برداشته شود).
  3. داشتن بهداشت شخصی ضعیف .
  4. داشتن شریک های جنسی زیاد.
  5. استفاده از محصولات تنباکو.

علائم این بیماری شامل درد، زخم، ترشحات و خونریزی می باشد. این و علائم دیگر ممکن است به خاطر این نوع سرطان یا دیگر شرایط باشد. نزد پزشک بروید تا بررسی کند اگر یکی از علائم قرمزی، سوزش، یا درد در ناحیه آلت تناسلی دارید. همچنین ممکن است توده ای در آلت تناسلی حس شود. با آزمایش و معاینه می توان این بیماری را تشخیص داد.

منبع : http://www.webmd.com

مطالب مرتبط :

آیا ختنه از سرطان پروستات جلوگیری می کند؟

آناتومی آلت تناسلی درمردان

کاهش سرطان آلت تناسلی با ختنه کردن

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی