سن ختنه
آنچه در این مطلب می‌خوانید

سن ختنه

 بهترین سن ختنه دوران نوزادی است. یعنی یکی، دو ماه اول بعد از تولد.در مورد این‌که ختنه بهتر است در چه سنی انجام شود، نظرات متفاوتی وجود دارد. هر چند سن مناسب انجام این عمل تا زیر ۲‌سال هم ذکر شده اما یکی دو ماه اول بهترین زمان برای ختنه است. اگر ختنه زود انجام شود، زود هم خوب می‌شود و ترمیمش عالی انجام می شود و تقریبا همزمان با افتادن بند ناف جوش می‌خورد. یکی از عوارض نادر ختنه، عفونت است.

اگر ختنه بعد از تولد یا در ماههای اول تولد انجام گیرد، اولاً احتیاج به بیهوشی عمومی کودک نیست و با بی‌حسی موضعی انجام می‌گیرد. ثانیاً هزینه زیادی برای خانواده نخواهد داشت. مخصوصاً اگر بهداشت و نظافت بعد از عمل رعایت شود، محل ختنه زودتر التیام می‌یابد. اگر ختنه در ماههای اول تولد انجام نشود، در این صورت علاوه بر اینکه کودک را باید بیهوش کرد و ختنه نمود، هزینه‌ای بر خانواده تحمیل می‌گردد و اثر بد روانی نیز بر کودک می‌گذارد. چون او در سنین کودکی (بویژه ۲ تا ۳ سالگی) نسبت به حفظ آلت تناسلی خود حساسیت دارد و چه بسا ختنه را تنبیه پدر و مادر در حق خود می‌پندارد و این تصور کودک را آزرده می‌کند. توصیه می‌شود که با بی‌حسی انجام شود. نوزاد در ماههای اولیه هم درد را بطور کامل تجربه می‌کند. اثرات درد شدید بر روان کودک می‌تواند ماندگار باشد.

برای پسرانی که در یکی، دو ماهگی ختنه می‌شوند، احتمال بروز عفونت بعد از ختنه، کمتر می‌شود. علت این موضوع هم آن است که در دوران نوزادی هنوز آنتی‌بادی‌های مادر در خون بچه وجود دارد و او را در برابر ابتلا به عفونت‌ها محافظت می‌کند.

3/5 - (1 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی