آلت تناسلی
آنچه در این مطلب می‌خوانید

با مطالعه ای که در مجله پزشکی کانادایی منتشر شده است، نشان می دهد که پسرانی که ختنه نشده اند، در معرض خطر بیشتر عفونت دستگاه ادراری نسبت به پسران ختنه شده قرار دارند.

شرایطی که منجر به آسیب کلیه می شود. البته در صورتی که بدون درمان رها شود. خطر عفونت در پسرانی که ختنه نشده اند بسیار بالاتر است و بسته به مقدار باز بودن مجرای ادراری شان می باشد.

به منظور تعیین خطرات عفونت در پسران ختنه شده و ختنه نشده، محققان دانشگاه مک گیل در مونترال 393 پسر را که به اورژانس بیمارستان کودکان مونترال مراجعه کرده بودند، بررسی کردند. از این بچه ها، 309تای آن ها که ختنه نشده بودند ـ  با مجاری ادراری باز در 40 پسر که بخشی قابل مشاهده بودند و 269تای آن ها غیر قابل مشاهده ـ و بقیه 84 تا هم ختنه شده بودند.

با ختنه نوزاد از کلیه اش محافظت کنید!

حدود 20% از پسرانی که عفونت ادراری داشتند، و هر دوی ختنه شده ها و ختنه نشده ها در معرض خطر بیشتری بودند. در کل، محققان محاسبه کردند که خطر عفونت 88% کمتر از پسران ختنه شده بود.

مطالعات قبلی نشان می داد که پسران ختنه نشده در معرض خطر بیشتری از عفونت مجاری ادراری قرار دارند، چون باکتری زیر پوست ختنه گاه جمع می شود و سپس وارد دستگاه ادراری می شود.

بزرگترین نگرانی عفونت ادراری در بچه ها این بود که باعث آسیب به کلیه هایشان می شد. این آسیب طولانی مدت به کلیه ها منجر به مشکلاتی در عملکرد کلیه ها می شود و کم کم کلیه از بین می رود. به خاطر همین تشخیص و درمان عفونت ادراری در نوزادان و کودکان خردسال بسیار مهم است.

منبع : http://healthland.time.com/

مطالب مرتبط :

ختنه مردان جهت پیشگیری از بیماری ایدز

ختنه کردن نوزاد از عفونت ها جلوگیری می کند!

آیا ختنه از سرطان پروستات جلوگیری می کند؟

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی