ختنه کردن پسران
آنچه در این مطلب می‌خوانید

برخی والدین از روی دلسوزی ختنه کردن پسرشان را به تاخیر می اندازند. گاه این سوال هم پیش می آید که مایل به ختنه کردن پسرشان هستند یا خیر.

  1. مطالعات نشان داده که مزایای این جراحی از عوارض و خطراتش بیشتر است.
  2. مطالعه ای روی ختنه مردان نشان داده که می تواند به اندازه واکسیناسیون مفید باشد.
  3. از عفونت های شدید جلوگیری می کند و به نظر می رسد کاملا روش امنی باشد.

ختنه برای زیبایی در حال حاضر موجود است اما به صورت خصوصی. به دنبال چنین مطالعه ای گفته می شود که در سیستم عمومی، ختنه مردان موضوعی برای بحث بوده است.

اما در حال حاضر در مطالعه ای جدید یافت شده که چنین جراحی می تواند به اندازه واکسیناسیون برای محافظت پسربچه ها در برابر عفونت های شدید مفید باشد.

محققان استرالیایی یافته اند که مزایای این روش باعث شده خطرات آن از 200 به 1 برسد. مردان ختنه نشده در برابر 80% خطرات در ناحیه پوست ختنه گاه آسیب پذیر می باشند که نیاز به توجه پزشکی دارد.

ارتباط ختنه کردن با واکسیناسیون

یک محقق برجسته انگلیسی درباره مزایای ختنه کردن که بسیار مهمتر از خطرات آن می باشد، یافته است.  “در طول زندگی تان بیشتر از یکی یا دومردی که ختنه نکرده اند، از یک بیماری شدید رنج می برند ، آن هم به خاطر پوست ختنه گاهشان می باشد. ” این ها به گفته پروفسور برایان موریس استاد دانشگاه سیدنی می باشد.

در مقایسه، خطر یک رویداد خیلی بد به خاطر ختنه یک مورد در هر 250 مورد می باشد، یعنی کمتر از یک درصد می باشد.

همچنین به گفته دکتر موریس هنوز هیچ شواهدی از اثر سو ختنه بر عملکرد آلت تناسلی، حساسیت جنسی و یا لذت جنسی گزارش نشده است.

مطالعه ای جدید نشان داده است که این عمل بحث برانگیز می تواند به اندازه واکسیناسیون مفید بوده و از پسران دربرابر عفونت های شدید محافظت می کند.

تحقیقی روی عملکرد ختنه مردان انجام شده است که نشان می دهد از شرایطی مثل عفونت ادراری، بیماری های التهابی، عفونت های مقاربتی و سرطان های دستگاه تناسلی جلوگیری می کند. ختنه برای زیبایی در حال حاضر در بیمارستان های عمومی استرالیا ممنوع شده است؛ گرچه در خصوصی ها همچنان انجام می شود.

دکتر موریس می گوید که ختنه یک مداخله بهداشت عمومی مطلوب است و در بیمارستان های عمومی هم معرفی شده است و مزایای زیادی دارد اما عوارض کمی شبیه به زمان واکسیناسیون نوزاد دارد. طبق نظر کالج سلطنتی پزشکان استرالیایی مهمترین شرایطی که بتوان از ختنه سود برد، کاهش عفونت های مکرر ادراری در نوزادان و بیماری های مقاربتی مثل HIV در بزرگسالان میباشد.

منبع : http://www.dailymail.co.uk

مطالب مرتبط :

ختنه کردن نوازد با حلقه

ختنه پسران در اسلام

6 دلیل برای ختنه

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی