بهترین سن ختنه نوزاد
آنچه در این مطلب می‌خوانید

بهترین زمان برای ختنه کردن نوزاد

متخصص اطفال کودکان می گوید که بهترین زمان یا به عبارتی بهترین سن برای ختنه نوزادان پسر 2 تا 3 ماهگی می باشد. مثلا روش ختنه با حلقه یا رینگ از جمله مناسب ترین روش هاییست که در سن یک سالگی یا 2 سالگی بسیار توصیه می شود، البته به شرطی که پزشک متخصص اطفال به این روش تسلط کامل داشته باشد. چرا که در صورت عدم تسلط کامل پزشک متخصص اطفال ممکن است مشکلات بسیاری برای آلت تناسلی کودک به وجود بیاید.

بهترین سن ختنه که هر پزشک متخصص اطفال توصیه می کند :

دو الی 3 ماهگی سنی است که نوزاد پسرتان را می توانید با خیال راحت برای انجام ختنه نزد متخصص اطفال ببرید.

در ادامه متخصص اطفال بیان می کند که ختنه کردن هم اصولی دارد، میزان پوست و مخاطی که بعد از عمل ختنه نوزاد باقی می ماند، باید بین 3 تا 5 میلی متر باشد. در صورتی که بیشتر باشد یا کمتر، برای نوزاد عارضه ایجاد می کند و بسیار هم دیده شده است.

معمولا و شایعترین عارضه ای که خیلی از والدین آن را بیان می کنند، اول خونریزی و در درازمدت تنگی دهانه مجاری ادراری می باشد که این مسائل در روش حلقه و جراحی با بخیه، توسط افراد نامتخصص، به وجود می آید.

علت شایعی که منجر به چنین عارضه ای هم می شود این گونه یاد شده که به خاطر پوشک کردن کودک است. باید تا 4 ماه نوک آلت نوزاد با پماد A.D و وازلین بعد از هر بار تعویض پوشک، باید چرب شود. تا یک ماه هم صبح و شب به اندازه 30 سی سی آب ولرم جوشیده به کودک داده شود تا ادرارش رقیق شود و مانع از تنگی و سوختگی ادرار نوزاد شود.

بهترین سن ختنه نوزاد

جهت یاداوری در سن یکی دوسالگی هم می توان کودک را برای ختنه نزد پزشک اطفال یا اورولوژی برد، اما باید از تخصص پزشک در این زمینه مطمئن بود. چون مجددا در صورت عدم داشتن آگاهی و دانش کافی، کودک به مشکل برمی خورد و عوارض بسیاری برای او به همراه خواهد داشت.

3.8/5 - (16 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی